Politiebericht Utrecht: district Rijn & Venen

Korps: Utrecht, plaats: Utrecht 8-12-2000

Politiebericht Utrecht: district Rijn & Venen, 10.10 uur
Gewapende overval

WOERDEN Op donderdag 7 december heeft er een gewapende overval op een winkel aan het begin van de Oostdam plaatsgevonden.

Omstreeks 17.40 uur kwamen twee mannen met bivakmutsen en beiden gewapend met een pistool de winkel binnen. De aanwezigen werden gedwongen op de grond te gaan liggen. De overvallers hebben vervolgens het geld uit de kassa gehaald. Dit betrof een bedrag van enige duizenden guldens. Zij verlieten het pand via de achterzijde. Door de politie is er een uitgebreid onderzoek in de omgeving ingesteld, maar de verdachten werden niet meer aangetroffen.

De politie verzoekt getuigen die omstreeks 17.40 uur in de omgeving van de Oostdam iets opvallends hebben gezien wat verband zou kunnen houden met de overval, contact op te nemen met district Rijn & Venen, afdeling Recherche, telefoonnummer 0900-8844.

Auto met schade

BREUKELEN Op vrijdag 8 december kreeg de politie de melding dat een er een man bewegingloos in een geparkeerde auto op de Oud Aa lag.

Omstreeks 01.00 uur troffen de politiemensen inderdaad een man in en geparkeerde auto aan. De auto had verse schade aan de linker voorzijde en de kentekenplaat aan de voorzijde van de auto ontbrak. De man kon zich echter niet herinneren hoe de schade was ontstaan en hoe hij sowieso op de Oude Aa was gekomen. De man rook erg naar de alcohol en bij de blaastest blies de man een `F` (Fail), hetgeen betekent dat de man beduidend teveel had gedronken. De man, 39 jaar oud en afkomstig uit Harmelen, werd aangehouden en overgebracht naar het politiebureau.

Op het politiebureau blies de man 930 ug/l. (2,25 promille). Tegen de man is proces-verbaal opgemaakt en zijn rijbewijs is ingevorderd.

Uit onderzoek bleek dat de man op de afrit van de A2 bij Breukelen een paal met bord en twee verkeersbegeleidingsborden omver had gereden. De kentekenplaat van zijn auto lag er nog.

Verkeerscontrole

WAVERVEEN De politie heeft op donderdag 6 december een verkeerscontrole gehouden.

Tussen 08.00 uur en 09.00 uur werd er met de lasergun een snelheidscontrole op de Hoofdweg in Waverveen gehouden. 5 bestuurders kregen een bekeuring voor overschrijding van de maximum snelheid van 60 km/u. Een bestuurder reed met een snelheid van 87 km/u.