Nieuwsbank

Schrijft, screent en verspreidt persberichten voor journalistiek, search en social media. Hét startpunt om uw nieuws wereldkundig te maken. Ook voor follow-ups, pitches en korte videoproducties.

Modeketen WE: naam ME voor tv-zender HMG onaanvaardbaar

Datum nieuwsfeit: 08-12-2000
Vindplaats van dit bericht
Bron: Razende Robot Reporter
Zoek soortgelijke berichten

WE INTERNATIONAL

Modeketen WE vindt naam ME voor tv-zender HMG onaanvaardbaar


- persbericht -
Dreiging met juridische actie:

Modeketen WE vindt naam ME voor tv-zender van Holland Media Groep onaanvaardbaar

Utrecht, 8 december 2000 - Modeketen WE International dreigt de Holland Media Groep met juridische stappen. Zij vindt dat de HMG geen zender mag exploiteren onder de naam ME. De HMG wil deze naam gaan gebruiken voor de tv-zender die vrij komt na het aangekondigde vertrek van Veronica uit de groep.

De zorgvuldig opgebouwde naamsbekendheid van WE voor modeminnend Nederland is in het geding, evenals het onderscheidend vermogen van het modemerk, aldus WE. Volgens WE International is de gelijkenis tussen WE en de nieuw gekozen merknaam ME zowel in woordkeus als klank en doelgroepbenadering veel te groot. Bovendien is WE al vele jaren merkhouder en gebruiker van vele Engelse persoonsnamen, zoals SHE, HE en ME.

WE International heeft direct na het vernemen van de berichten via de media over de nieuwe merknaam ME juridische stappen richting HMG ondernomen. Zij sommeert de HMG om met onmiddellijke ingang te stoppen met het gebruik van de merknaam ME.

Onder de naam WE opereert het modeconcern in Nederland met 140 filialen. Bovendien voert zij in haar uitgebreide modeassortiment haar eigen merk, eveneens onder de naam WE. De verwarring die kan ontstaan over de merknaam ME is dan ook voor WE onaanvaardbaar.

WE International heeft in het voorjaar van 1999 haar circa 270 Europese winkels (voorheen HIJ, HEY en ZY) omgedoopt in WE Women en WE Men, waardoor er één internationaal modemerk is ontstaan. WE Women en WE Men onderscheiden zich succesvol in de markt met een helder en duidelijk eigen merkenbeleid.

Noot voor redacties

reageer via disqus

Nieuwsbank op Twitter

Gratis persberichten ontvangen?

Registreer nu

Profiteer van het gratis Nieuwsbank persberichtenfilter

advertentie