Vakcentrales uit 22 landen starten wereldwijde enquête

FNV

Afbeelding

Wereldwijde werkende vrouwen enquête
Vakcentrales uit 22 landen startten op 8 december een wereldwijde enquête, gericht op werkende vrouwen. Begin februari meldt de FNV de resultaten aan het Internationaal Verbond van Vrije Vakverenigingen (IVVV) in Brussel. De resultaten uit Nederland komen op de site van de FNV. De wereldwijde uitkomsten komen aan de orde in de internationale discussie over de toekomst van de vakbeweging. De enquête wordt gehouden in Afrika, Amerika, Europa en Azië. Door over de hele wereld dezelfde vragen te stellen, ontstaat een overzicht van de prioriteiten die vrouwen met verschillende nationaliteiten stellen aan hun werk. Om dit beeld zo representatief mogelijk te krijgen, worden zowel leden als niet-leden uitgenodigd de enquête in te vullen. De vragenlijst is ook meegestuurd met FNV Vrouwennieuws.

Van de eerste 1500 vrouwen die de enquête invullen en hun gegevens achterlaten, maakt 1 op de 5 kans op een prijs die de FNV beschikbaar stelt.
Er zijn drie prijzen. Zo is er een cadeaubon ter waarde van 25 gulden en een geschiedenisboek Maandag tolereren we niets meer. Vrouwen, arbeid en vakbeweging 1945-1990. Verder bestaat de mogelijkheid om 25 gulden ter beschikking te stellen aan het Vrouwenfonds van FNV Mondiaal. Met deze bijdrage worden activiteiten van vakbondsvrouwen in het Zuiden gesteund. vragenlijst.