Optreden in Heemschut Muzikaal Monument Oosterbeek

Datum nieuwsfeit: 09-12-2000

Amsterdam, 27 november 2000
Heemschut Muzikaal Monument Oosterbeek
Bijzonder optreden in oudste kerkje van Nederland en airborneprogramma zaterdag 9 december 2000, 11:45-15:30 uur

Programma:
Ontvangst en inschrijving vanaf 11:45 uur in Brasserie Kleyn Hartensteyn, Utrechtseweg 226 Oosterbeek (naast het Airborne Museum) met koffie. Om 12:30 uur bezoek aan Airborne Museum "Hartenstein", Utrechtseweg 232, gelegen naast Brasserie Hartensteyn met rondleiding. Vervolgens begeleide wandeling naar de N.H. kerk te Oosterbeek aan de Benedendorpsweg 1. In de kerk zal de heer E.F.J.G.M. Goossens, wethouder van cultuur, gemeente Renkum, de aanwezigen welkom heten. Hierna zal het muzikale monument aanvangen met de uitvoerenden Viviana Sofronitzki, klavecimbel en Olle Torssander, dwarsfluit. Het duo zal kerstmuziek en composities van de zonen van Bach ten gehore brengen.

Bereikbaarheid:
Brasserie Kleyn Hartensteyn ligt ca. 10 min. lopen van NS station Oosterbeek
Busverbinding vanaf NS station Arnhem: lijn nr. 1 (bussen vertrekken om het kwartier, duur ca 15 a 20 min.)

Reserveren is noodzakelijk: tijdens kantooruren bureau Heemschut: 020-622 5292 of per fax 020-6240 571

Toegang: Heemschut leden: ? 9,50, niet-leden/introducee's: ? 19,50

Heemschut is een vereniging met ruim 10.000 leden die zich inzet voor de bescherming van cultuurmonumenten en het historisch ruimtelijk karakter van Nederland. Heemschut signaleert en inventariseert ontwikkelingen die cultuurmonumenten en landschappen bedreigen en onderneemt daartegen actie en/of steunt bestaande initiatieven. Heemschut bevordert de belangstelling van het publiek voor het monumentaal erfgoed om voor dit doel een breder draagvlak te creeren.

Noot voor de redactie,

Noot voor redacties