Politiebericht Limburg-Noord

Politiebericht Limburg-Noord: Venlo 8-12-2000
Mediaberichten vrijdag 8 december 2000

HEYTHUYSEN Winkeldief aangehouden

HEYTHUYSEN Een 57-jarige vrouw uit Heythuysen is donderdagmiddag aangehouden in een winkel aan de Dorpstraat omdat zij een fles badschuim ter waarde van fl. 12,59 wilde meenemen zonder te betalen. De vrouw kreeg in het kader van snelrecht een boete van fl. 240,-.

ROERMOND Winkeldiefstal

ROERMOND Een drietal onbekenden personen heeft uit een winkel aan de Godsweerdersingel een keyboard weggenomen ter waarde van meerdere duizenden guldens. De diefstal gebeurde op donderdagmiddag toen alle medewerkers in de winkel druk bezig waren met het helpen van klanten.

VENLO Winkeldief aangehouden

VENLO Een 42-jarige vrouw uit Baarn is donderdagmiddag aangehouden in een winkel aan de Vleesstraat waar de vrouw ter waarde van fl 24,95 toiletartikelen wilde meenemen zonder te betalen. De vrouw werd overgebracht naar het politiebureau voor verhoor. De zaak zal worden afgehandeld door middel van snelrecht.

ROERMOND Roer je Mond

ROERMOND In het kader van het project Roer je Mond zijn op donderdagmiddag tussen 14.00 uur en 21.30 uur op verschillende locaties in totaal 113 processen verbaal uitgedeeld. De meeste bekeuringen werden uitgeschreven voor het niet voeren van een deugdelijke verlichting (33), het niet dragen van de autogordel (29) en voor foutparkeren (10). De overige bekeuringen waren onder meer voor negeren van roodlicht (9), geen helm (3), fietsen op het trottoir (4) en het voeren van mistlichten (5).

REGIO - Dronken chauffeurs

HEIJEN Een 37-jarige man uit Heijen is vrijdagmorgen aangehouden op de Hoofdstraat met teveel drank op achter het stuur van zijn auto. De verdachte weigerde iedere vorm van medewerking en werd onder dwang en geboeid naar het politiebureau vervoerd. De man kreeg na ademanalyse een rijverbod voor 6 uur en tevens werd zijn rijbewijs ingevorderd. De zaak zal worden afgehandeld door middel van snelrecht.

GENNEP Een 49-jarige automobilist is vrijdagmorgen aangehouden op de Brabantweg met teveel drank op achter het stuur. De man kreeg na ademanalyse op het bureau een rijverbod voor 2 uur. De zaak zal worden afgehandeld door middel van snelrecht.

VENLO Een 28-jarige automobilist uit het Duitse Mönchen Gladbach is donderdagavond aangehouden met teveel drank op achter het stuur. De man kreeg na ademanalyse op het bureau een rijverbod voor 12 uur. De man bleek niet in het bezit van een rijbewijs. Vrijdagmorgen zag een politiepatrouille de man weer op de Anne Frankstraat rijden ondanks zijn rijverbod. Hij werd wederom aangehouden en werd naar het politiebureau gebracht voor verhoor. Tegen de man werd procesverbaal opgemaakt en hij kreeg nogmaals een rijverbod voor 12 uur.

BAARLO Verkeerscontroles

BAARLO Tijdens snelheidscontroles op de Napoleonsbaan Noord in het kader van het project Samen minder zijn donderdagmiddag 202 bekeuringen uitgedeeld. In totaa passeerden 2835 voertuigen het meetpunt. De hoogst gemeten snelheid bedroeg 87 km/uur waar 50 km/uur is toegestaan. Tijdens een verkeerscontrole op donderdag op de Napoleonsbaan zijn 24 bekeuringen uitgedeeld. Van de automobilisten droegen en 6 geen gordel, een automobilist haalde in ondanks een inhaalverbod en een had een foutief kenteken op de aanhangwagen. Van de 19 gecontroleerde bromfietsen werden er 16 bekeuringen uitgedeeld. Tien bromfietsen overschreden de constructiesnelheid, 2 voerden een verkeerd plaatje, 2 bromfietsers waren niet in het bezit van een certificaat, een droeg geen helm en een geel bel.

ROERMOND Aanhouding

ROERMOND Twee mannen uit Roermond van 36 en 41 jaar, een 31-jarige man uit Dusseldorf en een 29-jarige man uit Wuppertal zijn donderdagavond aangehouden op de de Van Riebeeckstraat op verdenking van diefstal van een Mercedes. De man uit Dusseldorf was vanuit Duitsland naar Nederland gekomen voor drugs en had de anderen in Roermond opgepikt voor bemiddeling hierin. Onderzoek van de politie wees uit dat de auto 6 december was gestolen en eigendom was van een man uit Grevenbroich. De verdachten zijn overgebracht naar het politiebureau waar zij werden verhoord. Bij fouillering bleek de 29-jarige en de 36-jarige verdachte in het bezit van een kleine hoeveelheid heroïne die door de politie in beslag werd genomen. De 36-jarige verdachte bleek nog onherroepelijke hechtenis te hebben openstaan voor een zedenzaak. Het viertal is overgedragen aan de vreemdelingendienst voor verwijdering uit Nederland en verdere afhandeling door de Duitse politie.

MAASBRACHT Poging tot aanranding

MAASBRACHT Een 16-jarige jongen is donderdagmiddag het slachtoffer geworden van een poging tot aanranding door een onbekende man. De jongen fietste rond 17.00 uur over de Kanaalstraat toen zij doorgang door de man werd geblokeerd. Hij werd vastgegrepen en hem werd gezegd dat hij in zijn broekzak moest voelen. De jongen wist zich los te trekken nadat hij de man een vuistslag tegen het hoofd had gegeven. De man is weggelopen richting Maasbracht. Het betreft een man in de leeftijd van 50-60 jaar, lengte 1.75 m. met een stoppelbaard. Hij droeg een bril met dikke glazen een groene lange jagersjas en een donkere boerenpet. De politie van de basiseenheid Echt vraagt getuigen zich te melden via het telefoonnummer 0900-8844.

ROERMOND Aanhouding

ROERMOND Een 23-jarige man uit Roermond is donderdagavond aangehouden op de Burghoffweg. De man wordt ervan verdacht op 2 maart van dit jaar een 26-jarige Roermondenaar ernstig te hebben mishandeld op Broekhin Noord. De man werd van de fiets geduwd, op het hoofd geslagen, op de grond gegooid en in de rug getrapt. De verdachte is overgebracht naar het politiebureau en ingesloten.

GRUBBENVORST Snelheidsduivel

GRUBBENVORST Een 17-jarige bromfietser uit Meterik is vrijdagmorgen rond 07.45 uur aangehouden nadat hij met een snelheid van 75-80 km/uur over de Horsterweg was gevlogen. De bromfietser kreeg een bekeuring voor een gladde achterband en moet op het politiebureau zijn brommer te laten testen op de rollertestbank.

HORST Verlichtingscontrole

HORST Tijdens een verlichtingscontrole op vrijdagmorgen zijn 3 bekeuringen uitgedeeld. Twee fietsers en een bromfietser werden aangehouden op de Deken Creemersstraat voor het niet voeren van een deugdelijke verlichting.

EIND Snelheidscontroles

EIND Tijdens snelheidscontroles met de lasergun op vrijdagmorgen op de Houtsberg is een bekeuring uitgedeeld. In totaal passeerden 40 voertuigen het meetpunt. De hoogst gemeten snelheid bedroeg 93 km/uur.

MAASBREE Bromfietser gewond

MAASBREE Een 46-jarige vrouw uit Maasbree is vrijdagmiddag rond 16.00 uur zeer ernstig gewond geraakt op de Sevenumse Dijk toen haar bromfiets in brand vloog. De vrouw is met ernstige brandwonden aan benen, borst en armen naar het brandwondencentrum vervoerd. Het ongeluk gebeurde toen de vrouw, vermoedelijk door de laagstaande zon, met haar bromfiets tegen een 43-jarige wandelaarster uit Maasbree aanreed. Hierdoor kwam zij ten val waarbij haar bromfiets benzine lekte en vlam vatte. Vermoedelijk is er ook benzine op de kleding van de vrouw terecht gekomen die eveneens in brand is gevlogen. De 43-jarige Maasbrese raakte bij het ongeval niet gewond.