Politiebericht Utrecht: district Rijn & Venen, 13.10 uur

Korps: Utrecht, plaats: Utrecht 9-12-2000

Politiebericht Utrecht: district Rijn & Venen, 13.10 uur
Extra toezicht centrum

MIJDRECHT In het kader van het terugdringen van de overlast en vernielingen in met name het centrum van Mijdrecht heeft de politie afgelopen avond en nacht extra toezicht gehouden. Er werd een 19-jarige inwoner van Mijdrecht aangehouden wegens belediging van de politiemensen. Een andere persoon kreeg een bekeuring voor het wildplassen. Ook werden een aantal personen gewaarschuwd.

Ondanks de druk bezochte horecagelegenheden, deden zich er verder geen ongeregeldheden voor.

Automobilist onder invloed

MIJDRECHT Een 49-jarige automobilist uit Mijdrecht is afgelopen nacht betrapt op het rijden onder invloed. De man werd gecontroleerd op de Zuster den Hertoglaan. De uitslag van de ademanalyse bedroeg 0,8 promille. Aan de man werd een transactie van 400 gulden uitgereikt.

Aangehouden voor vernieling

BREUKELEN Een 29-jarige man uit Breukelen is gisteravond aangehouden op verdenking van vernieling van een ruit van een horecagelegenheid aan de Brugstraat.

Toen de politie ter plaatse kwam en de verdachte aanhield, liepen de gemoederen bij de diverse bezoekers en de toegestroomde jeugd behoorlijk op. Ook wilde een 49-jarige man uit Utrecht, die het opnam voor de horecagelegenheid, de verdachte die inmiddels in de politieauto zat, te lijf gaan. Hierbij sneuvelde de achterruit van een politieauto.
Nadat de politie de rust hersteld had, werd met de Utrechter op het bureau de schade aan de politieauto geregeld.

Alcoholcontrole en fietsendief aangehouden

BREUKELEN Bij een controle op alcohol op vrijdagavond op de Straatweg werden 30 bestuurders aan de kant gezet en moesten een blaastest afleggen. Geen enkele bestuurder bleek teveel gedronken te hebben. Er werd 1 bekeuring uitgeschreven voor defecte verlichting.

Toen tijdens de controle zich een man meldde die vertelde dat hij zojuist had gezien dat een man een slot van een herenfiets op de Kerkbrink had geforceerd en ermee wegfietste richting Maarssen, werd de controle afgebroken. Aan de hand van het signalement lukte het om de verdachte te achterhalen op de Straatweg en aan te houden. De fiets ging retour naar de rechtmatige eigenaar.

Na verhoor werd de man weer in vrijheid gesteld.

Controle fietsverlichting
MAARSSEN Gisterochtend werd een fietsverlichtingscontrole gehouden op de Straatweg. Er werden 15 fietsers bekeurd voor het niet voeren van de vereiste verlichting.

Alcoholcontrole
BREUKELEN Gistermiddag tussen 16.00 en 18.00 uur werd een alcoholcontrole gehouden op de Westkanaaldijk. 123 bestuurders moesten op straat een blaastest afleggen. Geen enkele bestuurder bleek teveel alcohol te hebben gedronken.