Landbouw RAI 2000 van start

Van: Amsterdam RAI, Press & PR, Ingrid Looijmans
Datum: 7 december 2000

Landbouw RAI 2000 van start: ontmoet agrarisch Nederland

Een melkrobot veilen via Internet, on-line sperma bestellen, chatten met Nederlandse boeren in het buitenland: alles over de mogelijkheden van Internet en E-commerce in de agrarische sector wordt belicht op de komende Landbouw RAI. Zo'n 330 deelnemers tonen op ruim 45.000 netto vierkante meter alles wat te maken heeft met agrarisch ondernemerschap. Naast het nieuwe Internetpaviljoen zijn er talrijke seminars en worden de meest opvallende innovaties in de schijnwerpers gezet. Deze 21e editie is van maandag 11 tot en met zaterdag 16 december aanstaande in Amsterdam RAI. De officiële opening wordt verricht door de staatssecretaris van Landbouw, Natuurbeheer en Visserij, mevrouw G.H. Faber.

Chatten met boeren in het buitenland en politici
Een primeur is het Internetpaviljoen, met uitgebreide informatie over de mogelijkheden van Internet en E-commerce voor de agrarische bedrijfsvoering. Er zo'n 40 presentaties van bedrijven die hun nieuwe Internettoepassingen tonen, of het nu om gewasbeschermings-adviezen of het online bestellen van sperma gaat. Verder is er een speciaal Internetcafé en zijn er dertig Internetzuilen waar men persoonlijk advies krijgt. Enkele keren per dag is er in de chatcorner directe Internetverbinding met politici en landbouwvoormannen. De bezoeker kan zijn vragen en opmerkingen aan hen voorleggen en direct antwoord krijgen. Bovendien kan de bezoeker op diverse computers continue met boeren in het buitenland praten en hun bedrijf bekijken, want via webcams en online-verbindingen zijn geëmigreerde boeren in Canada, de Verenigde Staten en andere landen tijdens de Landbouw RAI bereikbaar.

Opening door staatssecretaris Faber en uitreiking innovatieprijzen De officiële opening is aan het einde van de eerste beursdag, op maandag 11 december om 18.30 uur in de Forumzaal, door de staatssecretaris van Landbouw, Natuurbeheer en Visserij, mevrouw G.H. Faber. Dan worden ook de winnaars van de Agro Award bekend gemaakt, de prijs voor de meest opvallende noviteiten op de tentoonstelling. Aansluitend vindt een Happy Hour plaats.

Seminars
Onder het thema 'Agromanagement de komende 10 jaar' organiseert Agis Automatisering onder leiding van Tineke Verburg diverse seminars voor melkveehouders, over 'CowScore, conditiescore van uw koeien op het web', 'Management rondom melkrobot' en 'De digitale marktplaats voor boer en tuinder'. Elsevier Bedrijfsinformatie gaat rondom de Landbouw RAI een melkrobot veilen via Internet, een absolute primeur. Het Nederlandse Instituut voor Navigatie organiseert op maandag 11 december een informatiemiddag over precisielandbouw.

Perskamer en parkeren
Tijdens de Landbouw RAI is de perskamer in het Hollandcomplex in gebruik. De perskamer is dagelijks één uur voor aanvang van het evenement open. Op de eerste dag, op maandag 11 december, is de perskamer dus vanaf 9.00 uur geopend. De openingstijden voor bezoekers zijn op maandag 11 december van 10 tot 18 uur, van dinsdag 12 tot en met vrijdag 15 december van 9 tot 17 uur, en op zaterdag 16 december van 9 tot 16 uur. U heeft toegang tot de tentoonstelling en de officiële opening met uw persbadge, die u op vertoon van uw perslegitimatie in de perskamer ontvangt. Parkeren kunt u in RAI-parkeergarage P2/3, indien gewenst kunt u vooraf doorlaatkaarten voor de parkeergarage aanvragen bij ondergetekende. Voor meer informatie kunt u tijdens de tentoonstelling rechtstreeks bellen met de perskamer: telefoon 020-5491636. Heeft u vooraf nog vragen, dan kunt u contact opnemen met de
afdeling Press & PR van Amsterdam RAI, Ingrid Looijmans of Marijke Kho, tel. 020-5491212, mobiel tel.: 06 54 68 07 42, fax 020-6445059, E-mail (i.looijmans@rai.nl).