Amsterdam Exchanges: avondflits

Datum nieuwsfeit: 11-12-2000
Amsterdam Exchanges

11 Dec 2000 Avondflits

Zowel de Dow Jones index als de Nasdaq Composite vertoonden het eerste uur van de handel in de Verenigde Staten een stijgende lijn. De Dow Jones stond rond kwart voor vijf op 10.747,49 punten, zo'n 45 punten hoger dan het slot van gisteren. Op hetzelfde tijdstip noteerde de Nasdaq 2984,21 punten hetgeen 67 punten meer is dan het slot van gisteren. Het gunstige klimaat voor technologiefondsen kwam ook in Amsterdam tot uiting. Vooral ASML, Getronics en Philips lieten een flinke groei zien. Onzekergheid over de ontwikkelingen bij Corus maakten beleggers echter huiverig voor het Brits-Nederlandse staalbedrijf. De AEX-index ging de dag uit met 13 stijgers, 10 dalers en één ongewijdigd fonds. De index kreeg er 1,05% bij. De AMX index verloor 0,33% met 14 dalers en 2 fondsen die ongewijzigd presteerden.

Indices om 17.00 uur
AEX-index 664,16