Nieuwsbank

Schrijft, screent en verspreidt persberichten voor journalistiek, search en social media. Hét startpunt om uw nieuws wereldkundig te maken. Ook voor follow-ups, pitches en korte videoproducties.

Nieuwe trend: mode voor mobiele telefoons

Datum nieuwsfeit: 11-12-2000
Bron: Razende Robot Reporter
Zoek soortgelijke berichten
Nieuwste trend: mode voor mobiele telefoons

MILAAN, 11 december 2000 - Uncool bellen is voorgoed verleden tijd. Tenminste, als het ligt aan Cellular Line. Dit merk is vooral in Italië bekend als leverancier van accessoires voor de mobiele telefoon. In Italië is het een hype. De trend lijkt over te waaien naar Nederland.

In Milaan, Rome of Venetië is het al een vertrouwd gezicht: mobiele telefoons gehuld in de 'laatste mode'. Het gaat dan om speciaal voor verschillende mobiele-telefoonmerken en -modellen ontwikkelde hoesjes en covers. De modelijnen worden op de markt gebracht door het merk Cellular Line. Er is een lijn voor vrouwen, waarbij pasteltinten overheersen. En er is een sportieve lijn voor mannen en vrouwen die Cellular Line heeft ontwikkeld in samenwerking met het Californische merk Body Glove. Voor de hoesjes worden hoogwaardige materialen gebruikt als leer en 'leman'. Behalve hoezen zijn er ook speciale hard covers beschikbaar die eenvoudig als front op de telefoon kunnen worden geklikt.

Verkoop meer dan verdrievoudigd

De trend lijkt over te waaien naar Nederland, getuige de fors gestegen verkoop. In de afgelopen maanden is de verkoop meer dan verdrievoudigd. Dit meldt importeur Micro-Mel te Zoeterwoude. Micro-Mel is gespecialiseerd in mobiele-telefoonaccessoires en audio- en video-accessoires en levert aan retailketens en detaillisten.

Trendy jongeren

Micro-Mel heeft diverse verklaringen voor de trend. Mobiele telefoons worden vaak gebruikt door trendgevoelige mensen. Vooral onder jongeren is het eerder een modeartikel dan een gebruiksvoorwerp. Deze groep (jonge) consumenten wil zich graag onderscheiden. De modeaccessoires zorgen daarvoor. Ze geven de telefoontjes een niet-alledaags uiterlijk.

'Zuinige Hollander'

Maar ook minder trendgevoelige consumenten blijken de modeaccessoires te kopen. Juist ook voor de 'zuinige Hollander' zijn de accessoires een uitkomst. Zij besparen zich de aanschaf van een nieuwe telefoon en verhullen met een trendy hoesje of een nieuwe hard cover dat ze een gedateerd of beschadigd apparaat gebruiken.

Noot voor de redactie,

Noot voor redacties

reageer via disqus

Nieuwsbank op Twitter

Gratis persberichten ontvangen?

Registreer nu

Profiteer van het gratis Nieuwsbank persberichtenfilter

advertentie