TE STRAKE BV koopt Hermus BV in Venray

Datum nieuwsfeit: 11-12-2000

TE STRAKE neemt Hermus BV in Venray over

TE STRAKE BV uit Deurne en de VAN GEEL GROEP BV uit Boxtel hebben onlangs een principe-overeenkomst gesloten over de verkoop van plaatwerkfabrikant Hermus BV uit Venray aan TE STRAKE BV. TE STRAKE ontwikkelt en produceert high-tech machines en samengestelde onderdelen daarvoor. Als de Ondernemingsraden en de vakbonden akkoord gaan, wordt Hermus op 2 januari 2001 aan TE STRAKE BV verkocht.

TE STRAKE BV ( 325 medewerkers) werkt zeer succesvol als applicatie system supplier ( kennis-intensieve hoofd leverancier) in de toeleveringsmarkt. Het bedrijf breidt steeds verder uit. Voor de ondersteuning van de activiteiten heeft TE STRAKE BV een goede leverancier van samengesteld plaatwerk nodig met kennis van productie en engineering op dat vlak. De overwegingen voor de acquisitie liggen vooral op strategisch gebied. Belangrijk is te beschikken over engineeringskennis op plaatwerkgebied. Die is bij Hermus met een eigen engineeringsafdeling goed aanwezig. Hermus dat 82 medewerkers telt, levert als ISO 9001 gecertificeerde toeleverancier, oplossingen voor behuizingen, frames en daarvan afgeleide producten met plaatwerk als hoofdbestanddeel. Hermus heeft ook een eigen klantenkring in duitsland die interessant is voor TE STRAKE.

Nadere informatie kunt U verkrijgen bij de directie van TE STRAKE BV dhr C.Halkes tel 0493 326222, email chalkes@testrake .nl ofwel betreffende de VAN GEEL GROEP bij dhr J.van Geel 0411- 653017