CDA-Europarlementariër van Velzen ontevreden over top Nice

Datum nieuwsfeit: 11-12-2000
Bron: CDA

Van Velzen: "Nederland betaalt hoge symbolische prijs voor extra stem"

CDA-Europarlementariër en vice-voorzitter van de EVP (Europese Volkspartij) Van Velzen is van mening dat Nederland een hoge symbolische prijs betaalt voor één stem extra in toekomstige Europese ministerraden.

Nederland heeft volgens Van Velzen een verkeerde prioriteit gesteld in de onderhandelingen over een nieuw Europees verdrag. "Er is heel lang vastgehouden aan die ene extra stem in ministerraden. Tegelijkertijd verliezen we zes zetels in het Europees Parlement, terwijl dat in de toekomst toch meer inspraak krijgt. Dat is geen goede zet", aldus de CDA-Europarlementariër.

"Andere werkwijze gewenst" ...

Bent u abonnee? Klik hier om uw wachtwoord op te geven.
Wilt u nu snel binnen tien minuten abonnee worden? Klik dan hier.

Klik hier om het volledige persbericht te lezen