Gateway introduceert nieuwe business PC Profile 3

Datum nieuwsfeit: 11-12-2000

Gateway brengt combinatie van
performance en stijl in het kantoor met de
nieuwe alles-in-één Profile 3

De Profile 3 combineert de performance, functionaliteit & betrouwbaarheid van een
traditionele desktop PC met een chic en gestroomlijnd, innovatief design

Amsterdam, 11 december 2000 - Gateway(tm) heeft vandaag de Profile 3 geïntroduceerd, haar nieuwe alles-in-één business PC die de high-performance, functionaliteit en betrouwbaarheid van de traditionele desktop combineert met een gracieus, ruimtebesparend design. De 15-inch TFT flat panel display biedt heldere, duidelijke beelden, met levendiger, gedetailleerder en levensechtere kleuren en images dan de traditionele CRT monitoren, waardoor dit scherm optimaal geschikt is voor een verscheidenheid aan grafische toepassingen, inclusief zakelijke presentaties, webpagina ontwerp en fotomontage. De uitgebreide netwerkmogelijkheden maken het systeem tot een ideale optie voor zakelijk gebruik, met name in kantoren waar ruimte schaars is.

Met een diepte van niet meer dan 6-inch lijkt de Profile 3 erg op een gewone LCD monitor. Echter, schijn bedriegt en verborgen achter de 15-inch LCD display ligt een volledig geïntegreerde multimedia computer met een snelle Intel Pentium III processor. The Profile 3 maakt optimaal gebruik van de laatste technologie en biedt in een aantrekkelijk, compact design alle belangrijke voorzieningen van de traditionele desktop-PC's. Tevens beschikbaar voor alle Profile 3-systemen is de mogelijkheid om zonder bijkomende kosten uw configuratie volledig op maat te laten maken via Gateway's built-to-order systeem. Zo kunt u het systeem optimaal afstemmen op uw budget en de eisen met betrekking tot de performance.

"Het aantrekkelijke design van de Gateway Profile 3 en de grote verscheidenheid aan voorzieningen maken het tot dé perfecte computer voor kantoorgebruikers die eens iets anders willen dan de traditionele PC. Het systeem is met name geschikt voor omgevingen waar ruimte schaars is - daarnaast creëert het voor bedrijven het gewenste image in ruimtes waar ook klanten komen en waar de eerste indruk van cruciaal belang is," zegt Jason Glover, Senior Product Manager, Gateway Business, Europe Middle East & Africa. "Bij Gateway proberen we voortdurend grenzen te verleggen als het gaat om het design van de PC, zonder dat we daarbij concessies doen aan de door onze klanten geëiste performance en functionaliteit."

Beschikbaarheid
De Gateway Profile 3 is per direct leverbaar - belangstellenden kunnen hiervoor rechtstreeks contact opnemen met Gateway op telefoonnummer 0800 022 2039 of via de website op www.gateway.com/nl.

Geïnteresseerden kunnen ook een bezoek brengen aan het Business Solution Centre in de Gateway Store in Den Haag, de Gateway Store in Utrecht, of een KPN/Primafoon winkel bezoeken, waar ze de systemen kunnen uitproberen en in een rustige omgeving hun specifieke eisen kunnen bespreken met goed opgeleide verkopers die duidelijke taal spreken zonder allerlei technische vaktermen.

Prijs en technische specificaties
Bij een prijs van NLG 4999 (exclusief BTW en afleveringskosten) is de Gateway Profile 3 voorzien van een Intel® Pentium® III 800MHz processor, 15" TFT LCD, 20Gb harddisk drive, 64Mb RAM, CD-ROM, floppy diskdrive, speakers, een netwerk Ethernet-kaart, een intern 56K modem, plus Microsoft Windows 98, Microsoft Word en Outlook 2000 software.

Over Gateway
Gateway (NYSE: GTW), een bedrijf uit de Fortune 250 en opgericht in 1985, richt zich op het opbouwen van een langdurige relatie met haar klanten door volledig op maat gemaakte technologie te leveren. Gateway behaalde in de V.S. in 1999 van alle aanbieders van desktop-PC's voor consumenten de hoogste omzet (1). Volgens een onderzoek uitgevoerd door het Reputation Institute en Harris Interactive, Inc. in augustus 1999 (gepubliceerd in The Wall Street Journal), is Gateway één van de top tien bedrijven met de beste bedrijfsreputatie in de V.S. In 1999 stond Gateway op de zevende plaats van de Fortune 500 bedrijven wat betreft het totale aandelenrendement en op de tiende plaats voor wat betreft het totale aandelenrendement over de afgelopen vijf jaar (2). De medewerkers van Gateway, die over de hele wereld werkzaam zijn, leveren klanten dienstverlening en computers die op bestelling worden gebouwd. Deze diensten worden regelmatig in de vakpers onderscheiden. Gateway boekte in 1999 een totale omzet van US$8,65 miljard. Bezoek voor meer informatie Gateway's website: www.gateway.com/nl.

1.Volgens gegevens van het kwartaaltijdschrift Gartner Group/Dataquest US PC.

2. Volgens Fortune Magazine, 17 april 2000.

Over Gateway Europa, Midden-Oosten en Afrika (EMEA) Gateway startte zijn Europese activiteiten in 1993 met de opening van zijn fabriek en EMEA hoofdkantoor in Dublin, Ierland. Op dit moment is Gateway een gevestigde naam in heel Europa, en verkoopt zij systemen in Oostenrijk, België, Frankrijk Duitsland Luxemburg Ierland, Nederland, Zweden, Zwitserland, Spanje, het Verenigd Koninkrijk, het Midden-Oosten en Afrika. Bezoek voor meer informatie Gateway's website: www.gateway.com/nl

Voor publicatie kunt u de volgende gegevens opnemen: Gateway is voor de lezer bereikbaar per telefoon en via Internet. Tel: 0800 022 2039 vanuit Nederland (Gratis)
URL: www.gateway.com/nl

Voor meer informatie kunt u contact opnemen met:
Text 100 Public Relations
Dennis Doodeman