De Nederlandsche Bank geeft Euro Enjoy aan

Afdeling Externe betrekkingen en voorlichting

11 december 2000

Euro Enjoy

Met het oog op het zwaarwegende belang van de bescherming van de positie van (potentiële) beleggers doet De Nederlandsche Bank N.V. het volgende bericht uitgaan.

De Nederlandsche Bank N.V. (de Bank) maakt bekend dat zij op 8 september 2000 aangifte heeft gedaan bij het Openbaar Ministerie te Amsterdam van overtreding van de Wet toezicht beleggingsinstellingen door C.H. Waanders-Woudenberg handelend onder de naam Euro Enjoy. Ondanks een aantal verzoeken van de Bank en een opgelegde last onder dwangsom, heeft betrokkene nagelaten de Bank te informeren met betrekking tot de door betrokkene aangeboden producten. Het Openbaar Ministerie Amsterdam heeft de aangifte, voor nader onderzoek, direct doorgezonden naar de Belastingdienst/ECD. Het Openbaar Ministerie Amsterdam heeft aan de Bank bevestigd dat zij het proces-verbaal ter zake van de Belastingdienst/ECD ontvangen heeft en dat zij een spoedige afhandeling van het dossier voorstaat.

Persvoorlichting:

* Drs. B.J. van der Zaag, namens De Nederlandsche Bank N.V., 020 - 524 2900

* R. Meulenbroek, namens het Openbaar Ministerie Amsterdam, 020 - 541 2301

* Drs F. Hermie, namens de Belastingdienst/ECD, 023 - 546 1800
Voor nadere vragen of informatie kunt u zich wenden tot de Afdeling Externe betrekkingen en voorlichting van de Nederlandsche Bank (tel: 020 - 524 3100 / 020 - 524 3361).