Politiebericht Groningen

Maandag 11 december 2000

Dagelijkse berichten

Groningen: vrouw gewond
Een 44-jarige vrouw uit Groningen raakte gisteren gewond bij een ruzie in haar woning aan het Rheinvis Feithplein in Groningen. De vrouw kreeg om onbekende reden ruzie met haar vriend, een 41-jarige man zonder vaste woon- of verblijfplaats. Toen de vrouw de politie om assistentie wilde bellen begon de man op haar in te slaan. Om aan mishandeling te kunnen ontkomen sloeg de vrouw een raam van haar huis kapot waardoor ze naar buiten vluchtte. Ze raakte daarbij gewond aan een hand en moest door ambulancepersoneel worden behandeld. Bij de komst van de gewaarschuwde politie bleek de vriend te zijn verdwenen.

Groningen: voetgangster gewond
Bij een verkeersongeval op de Eikenlaan in Groningen is gistermiddag een 61-jarige vrouw uit Groningen gewond geraakt. De vrouw stak op een voetgangersoversteekplaats de Eikenlaan over en werd daarbij aangereden door een auto bestuurd door een 23-jarige man uit Groningen. Hij had de vrouw door de slechte weersomstandigheden over het hoofd gezien. De voetgangster kwam te vallen en liep beenletsel op. Ze is naar een ziekenhuis gebracht.

Groningen: verliefde man aangehouden
In zijn woning in Groningen heeft de politie gistermiddag een 25-jarige man aangehouden. De man werd door de politie aangehouden nadat hij aan de Oliemuldersweg in Groningen de deur van de woning van een 24-jarige vrouw had vernield. De man is hevig verliefd op de vrouw maar die gevoelens zijn niet wederzijds. De man valt de vrouw al langere tijd lastig en heeft haar al meerdere keren bedreigd. Ook verschijnt hij regelmatig bij de woning van de vrouw en scheld haar uit. Toen de man gisteren weer bij de woning van de vrouw aankwam schold hij haar opnieuw en dreigde haar aan te zullen rijden. De vrouw riep de man toe de politie te zullen bellen vernielde hij de deur van haar woning. In een reactie daarop ging de vrouw naar buiten en vernielde met een hamer twee ramen van de auto van haar belager. De man verdween daarop maar is later door de politie aangehouden. Hij is ingesloten voor nader onderzoek en verhoor.

Groningen: automobilist onder invloed
Wegens rijden onder invloed heeft de politie vannacht een 38-jarige man automobilist zonder vaste woon- of verblijfplaats aangehouden. Politiemensen zagen dat de man zonder verlichting wegreed van een parkeerplaats aan de Pleiadenlaan in Groningen. Bij de controle die de politie instelde bleek de man te hebben gedronken. Aan het bureau werd bij de ademanalyse 1.6 promille alcohol gemeten. De man is na verhoor met een dagvaarding heengezonden. Zijn rijbewijs is door de politie ingevorderd.

Groningen: tippelaarster en dealer aangehouden
Een 37-jarige vrouw uit Groningen werd zondagavond op de Noorderhaven opgepikt door een 36-jarige plaatsgenoot. Op de Bornholmstraat zagen agenten dat de man de vrouw dope overhandigde. Bij controle bleek de Stadjer bolletjes met dope weggegooid had. Beiden werden aangehouden en kregen een proces-verbaal.

Groningen: auto(s opengebroken
Op de parkeerplaats van een bedrijf aan de Leonard Springerlaan werd zondagochtend gezien dat negen auto)s waren opengebroken. De wagens waren eigendom van de werknemers van het bedrijf die op een bedrijfsuitje waren. Onduidelijk is wat er allemaal is weggenomen.

Groningen: agressieve vrouwen aangehouden
De politie werd zondagochtend gezonden naar de Hardewikerstraat waar personeel van een horecagelegenheid problemen had met een lastige klant. Ter plaatse sprak een agent de betreffende 23-jarige vrouw uit Groningen aan die met een slaande beweging reageerde. Toen zij nogmaals agressief werd in de richting van de agenten werd zij aangehouden. Haar 24-jarige vriendin uit Groningen trapte tegen een politieauto aan en werd ook meegenomen naar het bureau.

Groningen: man trapt tegen taxi
Op het Gedempte Zuiderdiep ontstond zondagochtend trammelant tussen een 30-jarige taxichauffeur en een 17-jarige jongen uit Groningen die tegen zijn wagen aantrapte. Over en weer werden er klappen uitgedeeld en de politie kon de vechtenden scheiden. De politie nam van beide partijen aangiften en verklaringen op.

Noordbroek: auto in de sloot
Door onbekende oorzaak raakte gistermiddag een 26-jarige automobilist uit Zuidbroek de macht over het stuur kwijt en belandde met zijn personenauto in de sloot langs de Scheemderweg bij Noordbroek. Hij en een 26-jarige dorpsgenoot die bij hem in de auto zat, kwamen met de schrik vrij. De flink beschadigde auto is door een bergingsbedrijf uit de sloot getakeld.

Winschoten: jonge autokraker gepakt
Een 17-jarige knaap uit Winschoten is gistermorgen omstreeks half zeven in zijn woonplaats aangehouden voor het inbreker in een geparkeerde auto aan de Mr. A.J. de Sitterstraat. De eigenaar van de auto merkte de inbraak en pakte de jongen vast. Hij wist echter te ontsnappen, maar kon even later in het centrum worden getraceerd door de politie. Hij werd door de aangever herkend als zijnde de inbreker. Hij is inmiddels ingesloten voor nader onderzoek. Hij heeft meerdere zaken bekend. Het onderzoek wordt voortgezet.

Delfzijl: gewonde bij verkeersongeval.
Bij een verkeersongeval op de kruising Zeesluizen met de Oosterveldweg, de Hogelandsterweg en de Provincialeweg N991 in Delfzijl is een 22-jarige inzittende gewond geraakt. De vrouw uit Delfzijl is met nekletsel overgebracht naar het ziekenhuis. Zij zat in de auto die werd bestuurd door een 20-jarige plaatsgenoot. De auto werd aangereden door een 59-jarige Wagenborger die op genoemde kruising vermoedelijk door rood licht reed. De beide autos raakten zwaar beschadigd en zijn door een bergingsbedrijf afgevoerd. De andere betrokkenen bleven ongedeerd.

Oude Pekela: ramen ingegooid
De politie werd gisteravond gedirigeerd naar een woning aan de Willem de Zwijgerlaan waar een groot aantal ramen waren ingegooid of stukgeslagen. Bij aankomst bleek dat inderdaad het geval te zijn. De 46-jarige bewoner wist wie de dader was, maar deze was niet meer ter plaatse. De politie stelt een nader onderzoek in naar de verblijfplaats van de dader.

Winschoten: Duitsers aangehouden voor drugs
Twee Duitsers uit Papenburg zijn gisteravond aangehouden voor het bezit van heroïne Ze werden in hun auto aangetroffen met een gebruikershoeveelheid en waren juist van plan een shot te nemen. De drugs zijn in beslag genomen. Ze zijn na verhoor weer op vrije voeten gesteld.

Inlichtingen, Afdeling Communicatie, 0900 - 8844