DSM kiest drie bureaus voor corporate campagne

Datum nieuwsfeit: 11-12-2000

DSM kiest drie bureaus voor corporate campagne

Heerlen, 11 december 2000 - DSM heeft drie bureaus aangesteld voor de ontwikkeling van een corporate campagne die beeldvorming over DSM in lijn moet brengen met de nieuwe strategische focus van het bedrijf. Recent onderzoek heeft uitgewezen dat de reputatie van DSM nog te veel is gebaseerd op het verleden. De geselecteerde bureaus zijn PPGH/JWT, Hill and Knowlton en AGENCY.COM. De bureaus zullen gezamenlijk een communicatie strategie ontwikkelen en die elk binnen hun specifieke expertise uitwerken en implementeren. De campagne zal in de eerste maanden van 2001 van start gaan en heeft een initiële looptijd van 2 jaar.

DSM werd bijna 100 jaar geleden opgericht als Nederlands steenkolenmijnbedrijf en heeft zich in haar bestaan al twee maal getransformeerd. Eerst tot groot internationaal bulkchemie bedrijf en in de afgelopen jaren heeft DSM een leidende positie gecreëerd in de markt van chemie, biotechnologie en kunststof materialen. DSM presenteerde in september jongstleden de strategie voor de komende vijf jaar. In deze periode zal DSM het transformatieproces naar een hoogwaardig specialties bedrijf met state-of-the-art technologieën voltooien.

Martin Lehmann, Directeur Corporate Public Relations DSM N.V. licht zijn keuze op de drie bureaus toe: "Wij hebben onze keuze voor deze bureaus laten bepalen door de professionele aanpak van de bureaus en hun internationale slagvaardigheid. DSM is een internationale onderneming en onze strategie en visie zal wereldwijd moeten worden uitgedragen, al zal het accent van de campagne in eerste instantie op Nederland liggen." Noot voor de redactie (

Noot voor redacties