Meisje in Nieuwegein wendde zedenmisdrijf voor

Datum nieuwsfeit: 11-12-2000

Korps: Utrecht, plaats: Utrecht 11-12-2000

Politiebericht Utrecht: district Lekstroom, 10.05 uur.
Politie sluit zedenmisdrijf uit

NIEUWEGEIN De politie sluit uit dat het 13-jarig meisje uit Nieuwegein vrijdagmorgen 8 december het slachtoffer is geworden van een zedenmisdrijf. De politie komt tot deze conclusie na een zeer uitgebreid onderzoek in het groengebied tussen de rijksweg A2 en de wijk Batau-noord en mede aan de hand van de afgelegde verklaringen. Hiermee is dus komen vast te staan dat er geen sprake is geweest van een strafbaar feit.

De reden waarom het 13-jarige meisje zo heeft gehandeld en een mogelijk zedenmisdrijf heeft voorgewend is nog punt van onderzoek. Voor het meisje en het gezin is professionele hulp ingeschakeld.

15-jarige op bromfiets

NIEUWEGEIN De politie zag op zondag 10 december omstreeks half zes een tweetal jongens op een bromfiets rijden over de Tormentilgaarde. Beide jongens hadden geen helm op het hoofd. De jongens werden gecontroleerd en de bestuurder bleek 15 jaar oud te zijn en wonend in Nieuwegein. Ook bleek de bromfiets niet te verzekerd te zijn.

De bromfiets werd overgebracht naar het politiebureau en na onderzoek bleek de bromfiets opgevoerd te zijn en vermoedelijk van diefstal afkomstig. Tegen de 15-jarige bestuurder kreeg diverse bekeuringen.

Auto rijdt tegen lichtmast

IJSSELSTEIN Op zondag 10 december omstreeks tien over half zes in de middag reed een 33-jarige inwoner van IJsselstein met zijn auto tegen een lichtmast. De man reed over de Utrechtseweg en wilde de Europalaan oprijden. Door onbekende oorzaak raakte de bestuurder de macht over het stuur kwijt. De man reed van de weg af en kwam op een vluchtheuvel tegen een lichtmast tot stilstand.

Een 31-jarige vrouw, inzittende en inwoonster van IJsselstein, werd voor onderzoek overgebracht naar het Antonius Ziekenhuis in Nieuwegein. Zij liep vermoedelijk gekneusde ribben op. De auto en lichtmast raakten zwaar beschadigd.