Politiebericht Flevoland: district Noord

Politiebericht Flevoland: district Noord 12-12-2000 Dagelijkse persberichten
Stafdienst Communicatie, Nijland, 0320-266 825

Aanhouding na vernieling
EMMELOORD Nadat een getuige gisteren aan het begin van de avond zag dat een jongen op de Korte Dreef in een lantaarnpaal was geklommen en een verkeersbord had vernield, is de politie op zoek gegaan naar de vandaal. Op de Landbouwkade trof zij een groep jongens aan, waarvan er een voldeed aan de opgegeven beschrijving. Deze knaap (17 uit Lekkerkerk) is aangehouden. Hij is op het politiebureau verhoord, bekende de vernieling te hebben gepleegd en is heengezonden. Er wordt proces-verbaal tegen hem opgemaakt.

Vijf auto`s in botsing
EMMELOORD Gisterochtend ontstond er een file op de A6 tussen Bant en Emmeloord, omdat iets zuidelijke vijf auto`s met elkaar in botsing waren gekomen. De aanrijding ontstond toen een 45-jarige automobilist uit Oldemarkt (die vanuit de richting Kampen de A6 in de richting van Almere opreed) bij het invoegen in botsing kwam met een 38-jarge automobilist uit Terherne. Hierna reden nog drie andere automobilisten tegen elkaar of tegen de stilstaande auto`s aan. Niemand raakte gewond; alle auto`s zijn afgesleept.

Man overleden na ongeval met heftruck
URK - Vanochtend is een 51-jarige inwoner van Urk om het leven gekomen bij een ongeval met een heftruck. De heftruck, bestuurd door een medewerker van een visverwerkingsbedrijf en geladen met kratten, kwam aan het begin van het Zuidoostrak (op de openbare weg dus) door nog onbekende oorzaak in botsing met de Urker. Het slachtoffer raakte onder de heftruck bekneld en is door de brandweer bevrijd. De gealarmeerde traumahelicopter is afbesteld: het slachtoffer is ter plaatse overleden. De arbeidsinspectie is in kennis gesteld; de toedracht van het ongeval wordt onderzocht.