Inbreng VVD reconstructie concentratiegebieden veehouderij

Datum nieuwsfeit: 12-12-2000
VVD

Inbreng reconstructie concentratiegebieden veehouderij bij wetgevingsoverleg

Groep: Tweede-Kamerfractie Datum: 12 december 2000

Tweede Kamerlid Gert-Jan Oplaat ondersteunt hoofdlijnen reconstructiewet, maar heeft nog wel een aantal opmerkingen over het stank- en ammoniakbeleid.

Voorzitter! De Reconstructiewet concentratiegebieden biedt de mogelijkheid om de verschillende problemen in het landelijk gebied op het vlak van landbouw, natuur, landschap, milieu en ruimtelijke kwaliteit tegelijk aan te pakken. Voor de uitvoering worden provinciale reconstructie-commissies in het leven geroepen. Het kabinet heeft voor de plannen, die binnen 12 jaar gerealiseerd moeten zijn, 1,1 miljard gulden gereserveerd.

De VVD-fractie is altijd ...

Bent u abonnee? Klik hier om uw wachtwoord op te geven.
Wilt u nu snel binnen tien minuten abonnee worden? Klik dan hier.

Klik hier om het volledige persbericht te lezen