Multiscope breidt online bereiksmetingsysteem Visiscan uit

Datum nieuwsfeit: 12-12-2000
Bron: Multiscope
Multiscope

Visiscan bereiksmeting

's-Hertogenbosch - 05-12-2000. Online onderzoeksbureau Multiscope heeft haar online bereiksmetingsysteem Visiscan op een groot aantal punten verder uitgebreid. De introductie van een professional abonnement, meer panelleden en een snellere datavoorziening zijn de belangrijkste wijzigingen. Met deze wijzigingen en eerder in gebruik genomen nieuwe logsoftware verwacht het bedrijf haar marktleiderschap in Nederland nog verder uit te bouwen. Ook wil Multiscope het systeem in 2001 in andere Europese landen introduceren.

Abonnementen
Vanaf 15 december introduceert Multiscope een volledig nieuw professional abonnement, waarin meer analyses beschikbaar zijn. Voorafgaand aan de introductie van het nieuwe systeem heeft het bedrijf meer dan 2.500 van de belangrijkste Nederlandse sites in kaart gebracht en geclassificeerd naar uitgever en categorie. Hierdoor is het mogelijk om het bereik per uitgever nog scherper te berekenen en gelijkaardige sites tegen elkaar af te zetten. Multiscope hanteert daarbij de volgende categorieën: Automotive, Carrière, E-commerce & Retail, Entertainment, Erotiek, Financieel,
Hobby-Vrijetijd-Ontspanning-Uitgaan, Informatiediensten, ISP's, Kranten, Online Nieuwsdiensten, Overheid, Overig, Portals-Zoekmachines-Indexen, RTV, Sport,
Tijdschriften-Magazines-Vakbladen, Vakantie en Reizen, Veiling en Vergelijkingssites.

De categorie ISP's (internet service providers) werd in november gedomineerd door twee KPN providers: Planet Internet en Het Net. Ook de gratis providers zijn goed vertegenwoordigd in deze categorie.

Uitbreiding panel
Al enige tijd werkt Multiscope aan een uitbreiding van het aantal panelleden door middel van online-, telefonische en schriftelijke werving. Om er voor te zorgen dat het Visiscan panel een getrouwe afspiegeling vormt van dé Nederlandse internetgebruiker wordt middels continu (telefonisch en online) onderzoek door Multiscope het (veranderende) profiel van de Nederlandse internetgebruiker scherp in de gaten gehouden. De gegevens die daar uit voortkomen worden gebruikt om uit de aanmeldingen op zodanige wijze te selecteren dat het Visiscan panel het surfgedrag van de populatie Nederlandse internetgebruikers vertegenwoordigt. Op dit moment telt het panel ruim
1.400 leden. Multiscope verwacht voor het eind van het jaar het panel uitgebreid te hebben naar 2.000 leden.

Rapportage
Door de migratie naar nieuwe software en rapportagemodule zullen cijfers sneller beschikbaar komen. Over het algemeen zullen deze binnen 7 dagen na afloop van de meetperiode op de site geplaatst worden. Daarnaast zullen ook weekanalyses geïntroduceerd worden binnen het professional abonnement. Nu wordt nog per maand gerapporteerd. De rapportagemodule is voor klanten toegankelijk via een afgeschermd gedeelte op de geheel vernieuwde Multiscope site. Dit gedeelte bevat naast een groot aantal ranglijsten ook een `interactieve selector' waar analyses en maatwerkselecties direct door de klant kunnen worden uitgevoerd.

Meer informatie
De huidige status van het Visiscan systeem kunt u uitgebreid bekijken via de nieuwe Visiscan pagina:
www.multiscope.nl/visiscan.phtml. U kunt het Visiscan gedeelte ook bereiken door op de homepage onder 'diensten' te kiezen voor Visiscan bereiksmeting. Bestellingen kunnen geplaatst worden via de website (rapportshop) of door te bellen naar: 073 - 621 21 22.