FNV Bondgenoten: Bemiddeling wilde staking succesvol

Datum nieuwsfeit: 12-12-2000

FNV BONDGENOTEN

FNV Bondgenoten: Bemiddeling wilde staking succesvol

De bemiddeling van FNV Bondgenoten bij de wilde staking bij Aldi in Best, is succesvol geweest. De directie van de vestiging heeft de eisen van het personeel ingewilligd. De wilde actie van het personeel begon vanochtend rond 06.00 uur. Aanleiding waren de slechte omgangsvormen binnen het filiaal door de leidinggevenden. Volgens het personeel was er sprake van terreur en intimidatie. Al langere tijd waren er problemen tussen werknemers en werkgever over overwerk, premies en het serieus nemen van werknemers door de dagelijkse leiding.

Met de directie zijn nu afspraken gemaakt over nieuwe werkwijzen en beter overleg met de werknemers. Er wordt bijvoorbeeld een klachtenregeling ingevoerd, werknemers krijgen een maandelijks overzicht van verlof- en tijdsaanspraken, chauffeurs zijn niet meer verplicht te laden en te lossen en voor nieuwe werknemers komen grondige inwerkinstructies. Onderhandelaar Maria Sigmond van FNV Bondgenoten is tevreden over het bereikte resultaat.

Voor meer informatie:
Ron Peters, bestuurder FNV Bondgenoten: 06-22427527 Maria Sigmond, bestuurder FNV Bondgenoten: 06-51255961

12 dec 00 12:40