Politiebericht Brabant-Zuid-Oost

1ePersberichtdinsdag12december2000

Politieberichten

Helmond: Inbraak in woning
Maandag tussen 13.00 en 23.30 uur is er in een woning aan de Molenstraat ingebroken. Aan de achterzijde is een keukenraam ingeslagen. Uit de woning is een gsm gestolen.

Helmond: Inbreker overlopen
Dinsdagmorgen omstreeks 7.55 uur bemerkte de 47- jarige bewoonster bij thuiskomst dat er in haar woning aan de Willem Beringsstraat een onbekend persoon boven in de slaapkamer liep. Zij waarschuwde haar man, die even later een onbekende man in zijn woonkamer zag staan. Direct hierop rende de onbekende man naar de bijkeuken en liep dwars door de ruit van de buitendeur naar buiten. Na een korte achtervolging kon de onbekende man ontkomen. Uit de woning zijn sieraden en geld gestolen. De toegang tot de woning had de inbreker verkregen na het vernielen van een rolluik en het forceren van een deurslot aan de achterzijde.

Valkenswaard: Verdachte aangehouden
Dinsdagmorgen om 7.15 uur is in een woning aan de Bremlaan een 20- jarige man uit Valkens-waard aangehouden. Uit onderzoek is gebleken dat de man verdacht wordt drugs vanuit zijn woning te verkopen. Hij is voor nader onderzoek ingesloten in het politiebureau.

Geldrop: Inbraak in woning
Maandag tussen 12.30 en 19.30 uur is er ingebroken in een woning aan de Griendstraat. Bij thuiskomst zag de 26- jarige bewoner een auto, met daarin een persoon, op de oprit staan. Toen hij achter zijn woning kwam zag hij een onbekende man uit de woonkamerraam klimmen. Hij sprak de man aan, die daarop zijn hand in zijn kleding stak. Vervolgens pakte de onbekende man een zak met goederen op, liep naar de auto, stapte in en reed snel weg. Een achterraam was opengebroken. Uit de woning zijn diverse kerstcadeautjes en geld weggenomen.

Breugel: Diefstal auto
Maandag tussen 20.40 en 22.00 uur is er vanaf de Sint Genovevastraat een rode personenauto, Opel Kadett, kenteken XP-04-LX, gestolen.

Leende: Diefstal uit een bedrijf
Maandagavond is er ingebroken in een bedrijf aan de Dorpstraat. Onbekend is hoe men het pand binnen kwam. Uit het pand verdwenen enkele beeldschermen en een computer met toetsenborden.

Valkenswaard: Verdachte aangehouden
Dinsdagmorgen om 7.15 uur is in een woning aan de Brouwerijdreef een 17- jarige man uit -Valkenswaard aangehouden. Uit onderzoek is gebleken dat de man verdacht wordt van diefstal goederen uit een woning in Valkenswaard, gepleegd in oktober 2000.

Veldhoven: Diefstal uit vrachtautos
In de afgelopen nacht zijn er uit twee geparkeerde vrachtautos op de parkeerplaats Oeienbosch tachtig videos gestolen. Het zeil bleek op verschillende plaatsen te zijn kapot gesneden.