Politiebericht stad Utrecht

Korps: Utrecht, plaats: Utrecht 12-12-2000

Politiebericht Utrecht: districten Utrecht stad, 09.25 uur
Autokraker op heterdaad aangehouden

UTRECHT Maandagavond hield de spoorwegpolitie een 35-jarige autokraker uit Utrecht op het Jaarbeursplein aan. De verdachte had zich met een schroevendraaier toegang verschaft tot een geparkeerde auto. Twee agenten van de spoorwegpolitie zagen de man aan het werk en hielden hem aan. De inmiddels gearriveerde politie heeft de man overgebracht naar het bureau. Tijdens de fouillering bleek hij een autoradio onder zijn jas verstopt te hebben.

Beroving

UTRECHT Een 20-jarige man uit Amersfoort liep maandagavond rond half twaalf vanaf het Lucas Bolwerk in de richting van het Vredenburg. De man liep te bellen. Plotseling werd hij aangesproken door een tot nu toe onbekende man die vroeg of hij ook even mocht bellen.

Het slachtoffer weigerde dit en liep door. De man liep achter de Amersfoorter aan en bleef vragen of hij even kon bellen. Plotseling trok de verdachte een mes en eiste de telefoon op.

Het slachtoffer voelde zich bedreigd en heeft zijn GSM af gegeven aan de verdachte. De politie is op zoek naar getuigen van deze beroving. Heeft u informatie, belt u dan met de politie van het district Paardenveld, tel.: 0900 88 44.

Snelheidscontroles

UTRECHT Op de Cartesiusweg heeft de politie maandagmorgen tussen kwart voor acht en kwart voor twaalf een snelheidscontrole uitgevoerd.

In totaal passeerden 2146 voertuigen de radarwagen. Op de Cartesiusweg geldt een maximum snelheid van 50 km/u. De hoogst gemeten snelheid bedroeg 81 km/u. Later in de middag vond op de Rubenslaan ook een snelheidscontrole plaats. Van de 550 gecontroleerde voertuigen bleken er 11 te hard te rijden. Op de Rubenslaan geldt een maximum snelheid van 50 km/u. Een bestuurder reed met 67 km/u langs de radarwagen.

Diefstal uit bedrijf

UTRECHT Maandagmorgen kreeg de politie de melding dat er een inbraakalarm afging bij een bedrijf aan de Schaverijstraat in Utrecht. Ter plaatse trof de politie een opengebroken roldeur aan. Uit het bedrijf bleek een bestelwagen te zijn weggenomen. In diverse vertrekken in het bedrijf waren deuren open gebroken en werd computerapparatuur ontvreemd. Vanaf de eerste verdieping werd een kluis meegenomen en vermoedelijk in de gestolen bestelwagen vervoerd. Het is nog onduidelijk wat de inhoud van de kluis was. De technische recherche is een onderzoek gestart.

Controle scooters
UTRECHT Tijdens de surveillance zag de politie maandagavond twee scooters met vier opzittenden vanuit de B.T. van Amerongenlaan komen rijden. Aan het stuur van één van de scooters hing een grote plastic tas. De agenten vertrouwden het niet en wilde de bestuurders controleren.

De bestuurders kregen door dat de politie hen wilde controleren en probeerde weg te komen. Uiteindelijk lukte het één van de scooters te ontsnappen. De tweede scooter werd op het bruggetje naar de Zandweg klemgereden. De politie trof bij de scooter twee koffers aan. Een koffer was gevuld met persoonlijke spullen en de andere koffer met computerapparatuur waaronder een laptop.

Tijdens de aanhouding wist de passagier te ontkomen aan de politie. De 17-jarige man uit Utrecht is aangehouden en overgebracht naar het bureau. De politie onderzoekt nog de herkomst van de scooter en de verblijfplaats van de andere verdachten.

Diefstal uit de etalage
UTRECHT Maandagavond zag winkelpersoneel van een kledingwinkel aan de Rijnkade dat en 38-jarige man uit Utrecht kleding uit de etalage weg nam en zonder te betalen de winkel probeerde te verlaten.

De man werd aangehouden en overgedragen aan de politie. Bij de verdachte werd voor een totaal van 458,= aan gestolen kleding aangetroffen.