Politiebericht Brabant-Noord: Den Bosch

Datum nieuwsfeit: 12-12-2000

Politiebericht Brabant-Noord: Den Bosch 12-12-2000 Persbericht district Den Bosch

WINKELDIEVEN BETRAPT

In een supermarkt aan de Rompertpassage is maandagmiddag een 41-jarige Bosschenaar betrapt op het stelen van ruim 30 pakjes verse paling en zalm. De waarde van de levensmiddelen was ruim 150 gulden. De man werd meegenomen naar het bureau, daar kreeg hij onder meer een winkelcentrumverbod van een jaar uitgereikt. In een modezaak aan de Arena is maandagmiddag een 31-jarige man betrapt op het stelen van een broek. De man werd voor verhoor overgebracht naar het bureau.

RIJDEN ONDER INVLOED

Op de Hekellaan is maandagavond een 45-jarige Bosschenaar aangehouden wegens rijdens onder invloed. Hij kreeg een proces-verbaal en een rijverbod van 11 uur, zijn rijbewijs werd ingenomen. Op de Maastrichtseweg is vannacht een 33-jarige vrouw uit Kerkdriel betrapt op het rijden onder invloed. Ze kreeg een rijverbod van 7 uur, haar rijbewijs werd ingenomen en ze kreeg een verbaal vanwege een verlopen APK.

MAN WEGENS GEWELD AANGEHOUDEN

Maandagavond laat heeft de politie een 32-jarige Bosschenaar in zijn woning aan de Haverdonklaan aangehouden op verdenking van poging tot mishandeling. De man had eerder op de avond bij zijn buurman aan de deur gestaan met een eind hout in zijn hand waarmee hij wilde slaan. Het slachtoffer kon de slagen afweren, waarop de man onder het uiten van bedreigingen afdroop. Toen de politie bij de man aanbelde, had hij een mes in zijn hand. De politiemensen sommeerden hem het mes te laten vallen, pas na dreiging met pepperspray deed hij dat ook. Hij werd geboeid in de auto gezet en - gepaard met gescheld en gespuug- naar het bureau afgevoerd. Daar is hij ingesloten.

INBRAAK WONING

In een huis aan de Prinses Irenstraat te Drunen is maandagavond ingebroken. Er was een raam aan de achterzijde geforceerd. Er zijn sieraden en rookwaren weggenomen.

DIEFSTAL AUTO

Aan de Godfried Schalkenstraat in Hintham is vannacht een rode VW Golf met kenteken XN-89-TN weggenomen. Aan de Grotestraat te Drunen is maandag overdag een zwarte VW Golf met het kenteken XF-22-BD gestolen. Aan het Mgr. Van Roosmalenplein is vannacht een blauwe Opel Kadett met het kenteken ZN-88-BS gestolen.

AANHANGERS GESTOLEN

Vannacht is vanaf een oprit van een huis aan de Tweede Haren een dichte aanhanger met schoorsteenveegmateriaal gestolen. Op de wagen lag een ladder. Aan het Westeinde in Rosmalen is vannacht vanaf een bedrijfsterrein een gesloten aanhanger vol met baby- en kinderkleding (waarde 20.000 gulden) gestolen.

BRAND

Maandagavond is er brand geweest in een houten tuinhuis in de volkstuinen aan de Donkse Dreef. Ook een broeikas werd vernield. Beiden gingen geheel verloren. DE politie gaat uit van brandstichting.

VERLICHTING

Vanochtend heeft de politie op de Grotestraat en de Bosscheweg 10 fietsers bekeurd omdat ze zonder licht reden.