Internatio-Müller realiseert verkoop Interpharm

Internatio-Müller N.V.

Rotterdam, 12 december 2000

Internatio-Müller: realisatie verkoop Interpharm

Internatio-Müller N.V. deelt mede dat de op 5 oktober jl. aangekondigde voorgenomen verkoop van de aandelen van de Interpharm-Groep, haar distributieve groothandel in farmaceutische, medische en drogisterijartikelen, aan Alliance UniChem Plc thans is geëffectueerd.

De transactie heeft de goedkeuring verkregen van de betrokken vakbonden, de centrale ondernemingsraad en de Europese Commissie. De overdracht heeft plaatsgevonden tegen 30 november 2000.

De overnamesom voor de Interpharm-Groep zal rond EUR 220 miljoen bedragen, waarvan circa EUR 20 miljoen betrekking heeft op schulden die worden overgenomen. De boekwinst bedraagt ruim EUR 150 miljoen. Met circa 1.000 werknemers werd door de Interpharm-Groep in 1999 een omzet behaald van EUR 811 miljoen en een bedrijfsresultaat van EUR 24.6 miljoen.

De verkoop van de Interpharm-Groep is in lijn met het streven van Internatio-Müller een focus aan te brengen in haar activiteiten.