Adobe lanceert product voor digital video editing

Datum nieuwsfeit: 12-12-2000
Dit bericht is op aanvraag ook beschikbaar in PDF: Adobe zet nieuwe standaard voor Digital Video Editing met Adobe Premiere 6.0 Nieuwe versie maakt video editing eenvoudiger en sneller door Native DV support en One-Step Web output voor alle toonaangevende Streaming Web Videoformaten

Amsterdam, 12 december 2000 (Nasdaq: ADBE)- Adobe Systems Incorporated, marktleider op het gebied van digital publishing voor het Web, print en dynamische media, heeft vandaag de introductie bekend gemaakt van een nieuwe versie van Adobe® Premiere(tm), haar bekroonde digital video editing software. Met de release van Adobe Premiere 6.0 kunnen video en business professionals snel en eenvoudig digitale video bewerken op een desktop en op het Web publiceren in verschillende formaten, waaronder RealNetworks® RealMedia®, Microsoft® WindowsMedia(tm) en Apple® QuickTime(tm).

De Adobe Premiere 6.0 software speelt in op de behoeften van de professional door belangrijke verbeteringen te bieden voor het digital video editing proces - van het vastleggen van video tot editing en het exporteren van het eindproduct. De nieuwe versie biedt ingebouwde, cross-platform support voor een groot aantal verschillende DV-apparaten, een verbeterde gebruikersinterface, nieuwe professionele editing tools en een probleemloze integratie met andere bekroonde Adobe applicaties, zoals Adobe After Effects®, Adobe Photoshop® en Adobe GoLive(tm)

"Met deze nieuwste versie van Adobe Premiere speelt Adobe opnieuw in op de kritische kwesties van de professionele ontwikkelgemeenschap met een krachtige professionele tool die zorgt voor ondersteuning van de nieuwe web-enhanced videoproductie workflow," zegt Wanda Meloni van M2 Research. "Als marktleider met een sterke installed base op zowel Windows als Macintosh heeft Adobe laten zien dat het nauw samenwerkt met ontwikkelaars om er zeker van te zijn dat Premiere meer dan voldoende features blijft bieden voor de professionele ontwikkeling."
DV In, Web Out
Voor bedrijven die zaken doen op het Web is Adobe Premiere 6.0 voorzien van uitgebreide mogelijkheden voor one-step export naar alle toonaangevende Web videoformaten en innovatieve tools, waaronder Web-markers, die de gebruiker in staat stellen specifieke tijdstippen in te stellen voor het opstarten van HTML-pagina's op de relevante momenten tijdens het afspelen van Web video. Daarnaast biedt Adobe Premiere 6.0 de Save For Web voorziening waardoor de gebruiker als output kan kiezen voor bestandsvormen die zijn geoptimaliseerd voor streaming of voor progressieve download in populaire Web formaten.

Andere nieuwe tools die deel uitmaken van Adobe Premiere 6.0 zijn onder andere een professionele audio mixer en Automate to Timeline, waarmee in één keer een hele clip sequence van het Storyboard of Project Window naar de Timeline kan worden verzonden. Adobe Premiere 6.0 biedt daarnaast nog met tal van verbeteringen van de interface en specifieke instelmogelijkheden voor de gebruiker, waardoor de krachtige editing tools of Adobe Premiere in alle fasen van de productie binnen handbereik gebracht kunnen worden.

Nieuwe voorzieningen in Adobe Premiere 6.0 zijn onder andere:
· Instelbare werkplekken

· Ingebouwde sturing van apparatuur

· Viewer voor de instellingen

· Storyboard venster

· Automate to timeline

· Geavanceerde audio mixer

· Historie, video en audio filters en effectensturing
· Ondersteuning voor After Effects filters

· Meerdere mogelijkheden voor exporteren naar het Web
Voor een volledig overzicht van alle voorzieningen in Adobe Premiere 6.0 kunt u een bezoek brengen aan onze Website op www.adobe.com/premiere

Prijzen en beschikbaarheid
Naar verwachting zal in de Verenigde Staten en Canada de Adobe Premiere 6.0 software voor Windows 98, 2000, ME, NT en Macintosh OS 9.0.4 vanaf het eerste kwartaal 2001 leverbaar zijn. De verkoopprijs zal waarschijnlijk NLG
1.844,- / BEF 34.606,- gaan bedragen voor alle platformen. Geregistreerde gebruikers van eerdere versies van Adobe Premiere kunnen upgraden naar versie 6.0 voor slechts NLG 470,- / BEF 8.833,-. Voor upgrades van Adobe Premiere LE zal een prijs worden berekend van NLG 629,- /BEF 11.858,-.

De Internationale Engelse, Franse en Duitse versies van de Adobe Premiere 6.0 software zullen volgens planning binnen 90 dagen na de eerste release worden uitgeleverd. Voor meer informatie kunt u een bezoek brengen aan www.adobe.com/premiere.

Over Adobe Systems Incorporated
Adobe Systems Incorporated (www.adobe.com) is opgericht in 1982 en is een vooraanstaand leverancier van met prijzen onderscheiden software-oplossingen voor het web en printgrafisch ontwerp. Met de tools die Adobe biedt op het gebied van design, imaging, dynamische media en authoring kunnen klanten probleemloos visueel aantrekkelijke content creëren en leveren voor verschillende typen media. Adobe, met de hoofdvestiging in San Jose, Californië, is de op twee na grootste producent van software voor de PC in de US met een jaarlijkse omzet van ruim 1 miljard dollar. Meer informatie en de volledige versies van deze persberichten zijn beschikbaar via Adobe's websites www.adobe.nl en www.adobe.com.

###

Opmerking voor de redactie: Meer informatie over Adobe Premiere 6.0 en alle overige PR-gerelateerde materialen van Adobe vindt u online in de Adobe press room op www.adobe.com/pressroom.

Voor meer informatie:

Yero Horlings