Algemene vergadering Bond Architecten in Utrechts stadhuis

Datum nieuwsfeit: 13-12-2000
Bond van Nederlandse Architecten

Algemene vergadering in Utrechts stadhuis Kom ook op 13 december 2000 en bekijk het werk van Miralles

Op 13 december 2000 komen de leden van de BNA bijeen in het Utrechtse stadhuis voor de algemene vergadering. Aansluitend is er een rondleiding door het gebouw. De renovatie en uitbreiding naar ontwerp van de deze zomer overleden Spaanse architect Enric Miralles zijn nagenoeg voltooid.

Tijdens de algemene vergadering is een aantal belangrijke onderwerpen aan de orde. Het bestuur zal de uitgewerkte voorstellen presenteren van het vernieuwingsplan BNA 2000 plus. Ze hebben betrekking op regionalisering, verandering van de bestuursstructuur, het ontwikkelatelier en het verhogen van de aantrekkelijkheid van de BNA voor jonge architecten.

Ook komt de startnotitie voor de ontwikkeling van de gemeenschappelijke voorwaarden van BNA en ONRI aan de orde. De nieuwe voorwaarden moeten onder meer de SR gaan vervangen. Het bestuur wil daarmee inspelen op ontwikkelingen als integrale ontwerpopdrachten, nieuwe faseringen van het ontwerpproces, digitale informatie overdracht en de behoefte aan op elkaar afgestemde regelingen voor architecten en adviseurs.

Voorts staat de herbenoeming van Jan Brouwer als voorzitter van de BNA op de agenda van de algemene vergadering.

Het programma op 13 december 2000, de agenda voor de algemene vergadering en de aanmeldingsbon staan op pagina 19 van BladNA 11 dat op de laatste zaterdag van oktober verschijnt.