Eerste GPRS-Portal van Nederland ziet het licht

Kerngegevens

Network Interfaces

Eerste GPRS-Portal van Nederland ziet het licht

Amsterdam, 13 december 2000 - Ernst & Young Interim-management is de trotse gebruiker van de eerste portal op basis van GPRS in Nederland: de Multi Access Portal. Dankzij deze portal hebben de interim-managers van Ernst & Young altijd en overal toegang tot bedrijfsinformatie van de organisatie. De informatie wordt bovendien gepersonaliseerd gepresenteerd. Aan de basis van de portal ligt een unieke samenwerking tussen Ernst & Young, Netlinq Framfab, Oracle en Telfort. De partners gaan het portalconcept ook aan derden aanbieden.

De doelstelling van het project is het toegankelijk maken van bedrijfsinformatie in een beveiligde omgeving, onafhankelijk van medium, tijd en plaats en op basis van gebruikersprofielen. Dat is zeker voor de interim-managers van Ernst & Young van belang. Zij zijn immers vaak onderweg voor hun werk en hebben dus geregeld geen toegang tot bedrijfsinformatie van Ernst & Young en worden hierbij via sms op de hoogte kunnen worden gehouden van voor hen relevante nieuwe ontwikkelingen. Met het creëren van een portal op basis van GPRS-technologie konden de partijen op betrekkelijk eenvoudige wijze de doelstelling realiseren.De portal is tot stand gekomen dankzij een unieke samenwerking tussen Ernst & Young, Netlinq Framfab, Oracle en Telfort. Oracle is de leverancier van portalsoftware Oracle 9iAS WirelessEdition. Netlinq Framfab is verantwoordelijk voor systeemintegratie en het technisch projectmanagement. Ernst & Young Interim-management vervult de regiefunctie en selecteert het management voor de uitvoering. Telfort beschikt over een vrijwel landelijk dekkend GPRS-netwerk en biedt tevens de mogelijkheid de portal in zijn datacenter te hosten.Een test- en demoversie van de portal is al in de lucht. In januari 2001 gaat bij Ernst & Young een groep interim-managers de portal gebruiken. Het portalconcept wordt tegelijkertijd commercieel aangeboden aan klanten van de vier partners. De kracht van het concept is dat de portal eenvoudig kan worden aangepast aan de wensen van de klant.

Achtergrondinformatie GPRS
GPRS is een nieuwe dienst waarmee het mogelijk is sneller en gemakkelijker data uit te wisselen via de mobiele telefoon met WAP of rechtstreeks vanaf een mobiele pc of palmtop. Gebruikers hebben zonder lange inlogprocedures altijd verbinding met het intranet of internet. Met name medewerkers zonder vaste werkplek doen hun voordeel met GPRS.

Over Netlinq Framfab
Netlinq Framfab is de grootste internetonderneming van Nederland en is uniek in haar totaalaanpak: het verenigen van strategie, e-business consultancy, concept & format, integrale site ontwikkeling en systeemintegratie. Netlinq Framfab maakt onderdeel uit van een uitgebreid netwerk van voortuitstrevende internetbureaus en ontwikkelt innovatieve internetprojecten op internationaal niveau. Het bedrijf heeft inmiddels meer dan 180 internetprofessionals in dienst, die werken voor klanten als ING Bank, Amstel Bier, Lucent Technologies, Volkswagen, Radio 538, Ericsson, Polygram, Luchthaven Schiphol, Worldpress Photo, KPN, Nationale Nederlanden en VSB Fonds.

Over Ernst & Young Interim-management
Ernst & Young Interim-management richt zich op het uitvoeren van managementopdrachten met een changemanagement, crisismanagement of functioneel karakter. Het aantal interimprojecten dat in 1999 is uitgevoerd, bedraagt ruim 800, een stijging van ruim 250 ten opzichte van 1998. In 1999 realiseerde de organisatie een omzet van 88,6 miljoen, een stijging van 29%. In Europees verband wordt samengewerkt met andere Ernst & Young Executive Temporary Management vestigingen. Internet: www. ey-im.nl.

About Oracle
Oracle Corporation provides the software that powers the Internet. For more information about Oracle, please visit www.oracle.com.

Over Telfort
Telfort is honderd procent eigendom van British Telecom. Het bedrijf is in Nederland aanbieder van nationale en internationale telecommunicatiediensten aan de zakelijke en consumentenmarkt. De 1900 Telfort-medewerkers stellen de klant in staat op vrijwel onbegrensde wijze en op uiteenlopende manieren spraak en data uit te wisselen. Deze uitwisseling maakt nieuwe transactievormen mogelijk en resulteert in een nieuwe 'e'-economie?, waarin Telfort een prominente rol vertegenwoordigt. Onder haar klanten bevinden zich multinationals als NS, ABN-AMRO, Unilever, Akzo Nobel, KPMG en BP. Inmiddels kozen meer dan 800.000 particulieren voor de innovatieve producten en diensten van Telfort.

14-12-00

Adresgegevens Telfort