De Grontmij plaatst order 450 upgrades AutoCAD Map 2000i

Datum nieuwsfeit: 13-12-2000

De Grontmij plaatst een order van 450 upgrades naar AutoCAD Map 2000i

Rotterdam, december 2000 -- Autodesk kondigt aan dat de Grontmij, één van de vijf grootste ingenieursbureau's in Europa, een order plaatste van 480 Autodesk licenties, waarvan het leeuwendeel upgrades zijn naar AutoCAD Map 2000i. Grontmij gebruikte binnen Europa reeds meer dan 500 Autodesk-licenties op basis van AutoCAD Release 14. De afgelopen maanden werden deze versies via één groot inkoopcontract nagenoeg allemaal geupgrade naar AutoCAD Map 2000i.

Grontmij is een beursgenoteerd ingenieursbureau van advies, ontwerp, engineering tot en met exploitatie en beheer, dat 4000 medewerkers telt en in 1999 een omzet draaide van 370 miljoen Euro, met een nettowinst van 13,7 mln Euro. Grontmij is georganiseerd rond 4 divisies: Advies en Techniek, Data en Infrastructuur, Bouw en Vastgoed, Water- en Reststoffen. De activiteiten van Grontmij zijn geconcentreerd op de inrichting van de leefomgeving. Dit houdt in: landinrichtingsprojecten, procestechnieken, grote infrastructurele projecten, zuiverings- en reststoffenprojecten, landmeetkunde, maar ook projecten voor sport, recreatie, en verkeer. Het bedrijf heeft klanten bij de overheid, het bedrijfsleven, de industrie, en nutsbedrijven. Grontmij werd opgericht 1915 en het hoofdkantoor is gesitueerd in 'De Bilt'. Het bedrijf heeft vestigingen in alle provincies van Nederland, en er bevinden zich eveneens vestigingen in het buitenland; met name in België, Duitsland en Polen.

Om de groei van de markt te kunnen volgen en om de concurrentie het hoofd te kunnen bieden, werd besloten om nagenoeg alle Autodesk licenties te upgraden naar AutoCAD 2000i. Omdat het product Map 2000i voor digitaal tekenbeheer het best voldeed aan de eisen van de verschillende afdelingen, werd besloten om van dit product in één keer 450 upgrade-licenties te kopen. Omdat de Grontmij een groot bureau is met verschillende autonome vestigingen in verschillende landen, werd voor de aankoop de werkgroep "Grafische Systemen" opgericht.

Op die manier konden de noden van alle divisies wereldwijd geïnventariseerd worden en kon via één groot inkoopcontract de koop geschieden. Na de aankoop van de Autodesk-producten vormde Grontmij Centraal het ondersteuningspunt naar alle andere divisies toe.

Over Autodesk

Autodesk is 's werelds belangrijkste leverancier van software voor technisch ontwerpen. Het gebruik van het Internet speelt een centrale rol in de software van Autodesk en verbindt de ontwerp-omgeving met het web. Autodesk biedt software en Internet-portaaldiensten aan, waarmee gebruikers dankzij de kracht van de digitale ontwerp-omgeving, hun productiviteit kunnen verhogen. Autodesk is een van de grootste softwarebedrijven ter wereld; vier miljoen gebruikers wereldwijd gebruiken oplossingen van Autodesk om hun ontwerpen te kunnen realiseren. Voor meer informatie en voor de gegevens van de Authorized Autodesk Resellers, kunt u terecht op www.autodesk.nl of www.autodesk.be. Informatie over de producten van Discreet, een divisie van Autodesk die software ontwikkelt voor onder andere film- en videoproductie en het maken van computergames, is te vinden op www.discreet.com. Het Autodesk-aandeel is genoteerd op de NASDAQ-beurs onder het symbool ADSK

Opmerking voor de redactie
Neem voor meer informatie contact op met:
Creative Strategies, John Kinnart,
Streekbaan 196, B 1800 Vilvoorde.
Tel.: +32 2 267 41 60, fax: +32 2 267 12 89, e-mail: postmaster@creative-strategies.be