FNV doet mondiale enquete werkende vrouwen

Datum nieuwsfeit: 13-12-2000
FNV

Wereldwijde enquete werkende vrouwen
mondiaal - (Mascha.Spanjers@fnv.nl)

Wat vinden werkende vrouwen wereldwijd belangrijk in hun werk en wat kan een vakbond doen om hierop in te spelen?Wat vinden werkende vrouwen wereldwijd belangrijk in hun werk en wat kan een vakbond doen om hierop in te spelen? Dat zijn twee belangrijke vragen in een wereldwijde enquête onder werkende vrouwen, die op 8 december door vakcentrales uit 22 landen is gestart. Begin februari meldt de FNV de resultaten aan het Internationaal Verbond van Vrije Vakverenigingen (IVVV) in Brussel. De resultaten uit Nederland komen op de site van de FNV. De wereldwijde uitkomsten komen aan de orde in de internationale discussie over de toekomst van de vakbeweging. De enquête wordt gehouden in Afrika, Amerika, Europa en Azië. Er worden zowel leden als niet-leden uitgenodigd de enquête in te vullen. De FNV biedt aan elke vijfde vrouw die de vragenlijst invult een prijs. Er zijn cadeaubonnen ter waarde van 25 gulden en exemplaren van het boek "Maandag tolereren we niets meer. Vrouwen, arbeid en vakbeweging 1945-1990". Verder bestaat de mogelijkheid om 25 gulden ter beschikking te stellen aan het Vrouwenfonds van FNV Mondiaal. Met deze bijdrage worden activiteiten van vakbondsvrouwen in het zuidelijk halfrond gesteund. Klik hier voor de vragenlijst. (www.fnv.nl/enquete/index.php3?id=9)

Meer nieuws? Ga naar www.fnv.nl/mondiaal .