Politieberichten district Den Bosch

Datum nieuwsfeit: 13-12-2000

Politiebericht Brabant-Noord: Den Bosch 13-12-2000 Persbericht district Den Bosch

DIEFSTAL GEREEDSCHAPPEN (Vlijmen)

In de periode van 30 november tot 12 december jl. zijn vanaf een renovatieproject aan de Wolput in Vlijmen diverse elektrische gereedschappen weggenomen. De totale schade wordt geraamd op ongeveer f. 1000,00

AANRIJDING MET LICHT LETSEL (Drunen)

Dinsdagnamiddag vond er op de Rijksweg A59 onder Drunen een kop-staart aanrijding plaats tussen twee personenautos. Een 37-jarige automobilist uit Breda botste op een voor hem rijdende, maar afremmende personenauto die werd bestuurd door een 31-jarige vrouw uit Breda. De vrouw liep nek- en hoofdklachten op en is overgebracht naar het Tweestedenziekenhuis in Waalwijk.

GESTOLEN AUTO UITGEBRAND (Rosmalen)

Dinsdag is vanaf de Burgemeester Burgerslaan in Rosmalen een blauwe Volkswagen Golf gestolen. De auto is nog dezelfde dag uitgebrand aangetroffen op Treurenburg in s-Hertogenbosch.

TWEE GEWONDEN BIJ AANRIJDING (s-Hertogenbosch)

Dinsdagavond raakte twee personen licht gewond bij een aanrijding op de Zangzuigerstraat in s-Hertogenbosch. Een 42-jarige inwoner van s-Hertogenbosch fietste aan de verkeerde kant van de weg over het fietspad. Uit tegengestelde richting naderde op zijn bromfiets een 31-jarige man uit Rosmalen. Beiden weken uit om een aanrijding met elkaar te voorkomen, doch zij kozen allebei de verkeerde richting. Een frontale botsing was het gevolg. Beiden zijn voor behandeling overgebracht naar het ziekenhuis. Omdat de bromfietser, volgens een getuige met hoge snelheid gereden heeft, is de bromfiets voor technisch onderzoek aan het politiebureau geplaatst.

ROOD VERKEERSLICHT (s-Hertogenbosch)

Vierendertig automobilisten zijn dinsdag op de bon gegaan omdat zij op de kruising van de Maaspoortweg met de Larenweg in s-Hertogenbosch het rode verkeerslicht negeerden. De controle vond plaats tussen 17.00 uur en 18.35 uur en betrof alle inkomend verkeer naar de wijk Maaspoort.

DIEFSTAL AUTO (s-Hertogenbosch)

Dinsdagavond tussen 18.15 uur en 19.45 uur is vanaf de Citadellaan in s-Hertogenbosch een grijze bedrijfsauto, merk Dodge, type mini ram voorzien van het kenteken VR-13-FR gestolen.

ILLEGAAL VUURWERK (s-Hertogenbosch)

Dinsdagavond heeft de politie drie, in een auto aan het Hinthamereinde in s-Hertogenbosch aangetroffen, dozen met elk een 100.000 klapper en vier pakken siervuurwerk in beslag genomen. Tegen de eigenaresse, een 27-jarige vrouw uit s-Hertogenbosch is proces-verbaal opgemaakt.

ONDER INVLOED (Vlijmen)

In de nacht van dinsdag op woensdag is proces-verbaal opgemaakt tegen een 34-jarige automobilist uit Vlijmen. De man is op de Wolput in zijn woonplaats door de politie gecontroleerd. Bij die controle bleek dat hij alcoholhoudende drank gebruikt had. De blaasproef op het politiebureau wees uit dat hij te veel gedronken had.

AANGEHOUDEN NA MISHANDELING VRIENDIN(Hintham)

Afgelopen nacht is op de Herman Moerkerklaan in Hintham een 31-jarige man uit Spijkenisse aangehouden wegens mishandeling van zijn 23-jarige vriendin. De vrouw was in haar woning aan genoemde straat door haar vriend tegen het hoofd en op het lichaam geslagen en de woning uit gevlucht. Omdat zij al vaker mishandeld was deed zij aangifte bij de politie.

JEUGDIGE VERNIELERS (s-Hertogenbosch)

Dinsdagavond zijn twee 12-jarige jongens uit s-Hertogenbosch aangehouden en gehoord terzake vernieling van enkele ruiten van een abri aan de Kooikersweg. Een getuige had de politie gemeld dat vier jongens bezig waren een ruit van de abri te vernielen. Toen de politie arriveerde waren er al enkele ruiten vernield. Twee van de verdachten konden nog worden aangehouden. De politie weet inmiddels ook wie de andere twee verdachten zijn. Zij zullen binnenkort worden gehoord.