Zon introduceert 'Zon Inclusief'

Datum nieuwsfeit: 14-12-2000
Bron: Versatel Telecom Industries NV
Versatel Telecom Industries NV

Zon introduceert 'Zon Inclusief': Internet inclusief telefoontikken, overzichtelijke en beheersbare Internet toegang voor de consument

Amsterdam, 14 december 2000. Zon, een toonaangevende Internet aanbieder in Nederland, lanceert vandaag haar nieuwe product Zon Inclusief. Zon Inclusief biedt haar huidige en toekomstige gebruikers 10 danwel 20 uur Internet toegang dag en nacht en zonder start tarief voor een maandelijks bedrag van respectievelijk NLG 25 en NLG 45. Dit bedrag is inclusief abonnements- en telefoonkosten.

Zon voert regelmatig marktonderzoek uit onder haar gebruikers. Hieruit is naar voren gekomen dat een aanmerkelijk deel van haar gebruikers behoefte heeft aan een product dat budgetcontrole en Internetten voor een vaste prijs als uitgangspunten heeft.

Om Zon Inclusief te ondersteunen en een hoogwaardige klantenservice en kwaliteit van de dienstverlening zeker te stellen, heeft Zon haar kerndiensten verder uitgebreid en nieuwe systemen geïmplementeerd. Zon gebruikt hiervoor de Virtual Private Network (VPN) toegangsdienst van Versatel, welke Zon voorziet van genoeg capaciteit om in eerste instantie 50.000 Zon Inclusief gebruikers te bedienen. Deze capaciteit zal uitgebreid worden zodra het gebruikersaantal groeit. Tevens stelt deze VPN toegangsdienst Zon instaat om op korte termijn allerlei nieuwe diensten aan haar klanten aan te bieden op het gebied van bereikbaarheid en E-mail notificatie.

Hiernaast heeft Zon een nieuw factureringsysteem voor Zon Inclusief gebruikers geïmplementeerd. Dit systeem wordt door Zon zelf bestuurd en beheerd. Het nieuwe systeem stelt Zon in staat om grotere controle over alle aspecten van de klantrelatie te hebben en een beter inzicht in hun behoeften te krijgen. Zon verrekent maandelijks automatisch de kosten van het Internet gebruik met haar Zon Inclusief gebruikers, zodat deze kosten niet op de rekening van hun telefoonmaatschappij zijn terug te vinden. Zon Inclusief gebruikers worden geacht zich aan een 'fair use policy' te houden, waarin onder andere afspraken over de inbelpatronen worden gemaakt.

Gebruikers zullen het Zon Inclusief starterspakket in een van de 1300 winkels van Zon's distributiepartners kunnen kopen of men kan zich online aanmelden door te surfen naar www.zonnet.nl . Zon's distributiepartners zijn AKO, BP, Dynabyte, FAME music, Filmclub, Fotoplus, Free Record Shop, Kral Super Photo, Let's Talk, RAF, Read Shop en Video Vision. Zon zal een credit check laten uitvoeren op iedere gebruiker die zich via het Internet aanmeldt, om zo de kredietwaardigheid van iedere nieuwe Zon Inclusief gebruiker vast te stellen.

Sinds haar oprichting op 31 augustus 1999, is Zon een van de snelst groeiende Internet providers in Nederland. Zon richt zich primair op de particuliere Internet gebruiker in Nederland. Zon Nederland NV is een zelfstandig opererende onderneming gevestigd te Amsterdam. Versatel Telecom International N.V. (VRSA) is grootaandeelhouder, Radio 538 en Free Record Shop hebben beide een klein belang in het bedrijf.

- EINDE BERICHT -

(Bepaalde verklaringen in dit persbericht zijn 'toekomstgericht' binnen de context van de 'Private Securities Litigation Act' uit 1995. Dergelijke verklaringen zijn uitsluitend gebaseerd op de huidige verwachtingen van het management van Versatel Telecom International NV, en zijn onder voorbehoud van een aantal risicofactoren en onzekerheden, zoals, maar niet beperkt tot, technologische veranderingen en wijziging in marktvereisten, afname in de vraag naar producten of diensten van het bedrijf, het onvermogen om tijdig nieuwe technologieën, producten en diensten te ontwikkelen en te introduceren, verlies van marktaandeel, druk op de prijzen als gevolg van concurrentie en het onvermogen om bepaalde marketing- en distributieregelingen in stand te houden, die er voor kunnen zorgen dat de feitelijke resultaten of prestaties van het bedrijf wezenlijk kunnen verschillen van de in dit persbericht beschreven resultaten en prestaties. Voor een gedetailleerdere omschrijving van de risicofactoren en onzekerheden met betrekking tot het bedrijf kunt u de Bedrijfsprospectussen en -rapporten raadplegen die van tijd tot tijd bij de Securities and Exchange Commission gedeponeerd worden.)

Achtergrondinformatie (

Noot voor redacties