Joost de Boer marketing manager Genie Internet Services

Datum nieuwsfeit: 14-12-2000
Joost de Boer nieuwe Marketing Manager Genie

Met de komst van Joost de Boer (34) als Marketing Manager is het team van Genie Internet Services verder versterkt. De Boer is verantwoordelijk voor alle marketing- en communicatieactiviteiten van de goedlopende open web/WAP-portal voor vast en mobiel internet. De Boer heeft hiervoor gewerkt als Senior Communicatie Adviseur bij reclamebureau Noordervliet & Winninghoff/ Leo Burnett. Daarnaast is hij Brand Manager Marlboro geweest bij Philip Morris Holland B.V. en Brand Marketing Manager bij Philip Morris EU Region Headquarters.

"Genie is hard op weg zich als A-merk te vestigen. De uitdaging is de Nederlandse consument te laten ontdekken dat mobiel internet zijn leven gemakkelijker en leuker kan maken", aldus de Boer. "Genie weet de nieuwste ontwikkelingen op het gebied van mobiel internet om te zetten in diensten die eenvoudig te gebruiken zijn en daadwerkelijk een behoefte vervullen. Die behoefte kan voor een scholier ontspanning zijn, zoals Big Brother-nieuws via WAP en SMS. Een drukbezette manager zoekt wellicht eerder tijdsbesparing. Bijvoorbeeld door onderweg snel op zijn mobiele telefoon zijn e-mail te lezen en zijn agenda te synchroniseren met die van zijn secretaresse, in plaats van eerst op zoek te moeten naar een aansluiting voor zijn laptop. De mogelijkheden van mobiel internet zijn enorm. Genie kan ze vertalen naar concrete en populaire diensten. Daarbij kunnen we ook putten uit de enorme ervaring van Genie in Engeland. Daar is de portal al een groot succes met meer dan anderhalf miljoen gebruikers."

Genie Internet Services
Genie Internet Services werd in augustus dit jaar in Nederland geïntroduceerd en biedt als open portal vaste en mobiele internetdiensten aan iedereen die in het bezit is van een mobiele telefoon en toegang heeft tot internet. In samenwerking met onder andere ANP, biedt Genie een gevarieerd dagelijks nieuwsaanbod op haar website zoals sportnieuws, entertainmentnieuws en updates van de aandelenkoersen. Sinds half oktober brengt het als enige in Nederland ook gratis actueel Big Brother nieuws via SMS en WAP. Genie verwacht de komende tijd het aantal diensten via beide kanalen flink uit te breiden.Genie is onderdeel van Genie Internet Limited, een 100% dochter van BT GMI, de Global Mobile Internet divisie van Britisch Telecom. BT introduceert Genie dit jaar ook in een groot aantal Europese landen en in Azië, daarmee Genie positionerend als wereldwijd leidend merk voor mobiel internet.

Noot aan de redactie:
Foto van Joost de Boer is digitaal als JPEG bestand (300 dpi) te vinden op:
www.dlvpr.nl/cgi-bin/pers/beeldkl_dlv.pl?KL46

Voor meer informatie: