Politiebericht Flevoland: district Noord

Politiebericht Flevoland: district Noord 14-12-2000 Dagelijkse persberichten
Stafdienst Communicatie, Nijland, 0320-266 825

Auto-inbraken
In het district Noord hebben in de nacht van dinsdag op woensdag diverse autoinbraken plaatsgevonden. In Nagele deden 4 autobezitters aangifte bij de politie, nadat er in hun voertuig was ingebroken. Op Urk werden 3 auto`s opengebroken. In Lelystad zijn 8 aangiftes van auto-inbraak gedaan. Uit het merendeel van de opengebroken auto(s werd, naast de audio-apparatuur, ook een radardetector gestolen. De politie stelt een onderzoek in.

Auto in winkel
EMMELOORD De pui van de Leen Bakker aan de Energieweg is gisterochtend ernstig beschadigd geraakt doordat een auto de winkel binnenreed. De situatie ontstond toen de 67-jarige bestuurder van de auto (uit Emmeloord), bij het inrijden van een parkeervak voor de winkel met zijn voet van de rem gleed en vervolgens op het gaspedaal trapte. Twee grote winkelruiten sneuvelden; de bestuurder en zijn inzittende bleven ongedeerd.

Gewonden na aanrijding
EMMELOORD Een 52-jarige automobilist uit Ens, die gisteravond komend vanaf de Sloefweg de kruising met de Kamperweg wilde oversteken, verleende daarbij geen voorrang aan een 38-jarige automobiliste uit Ens. De twee auto`s botsten en beide bestuurders en een inzittende van de vrouw uit Ens raakten gewond. Zij zijn allen per ambulance naar het Dr. Jansenziekenhuis in Emmeloord gebracht. De zwaar beschadigde auto`s zijn afgesleept.

Bijstandsfraude
LELYSTAD De sociale recherche van de gemeente Lelystad heeft tegen twee inwoners van Lelystad proces-verbaal opgemaakt. Een 41-jarige man en een 35-jarige vrouw worden ervan verdacht sociale zaken te hebben opgelicht. De twee verzwegen dat de man, naast zijn bijstandsuitkering, ook twee jaar lang inkomen uit werk had. Er is proces-verbaal opgemaakt en de te veel ontvangen bijstand, ongeveer 42.000,- moet worden terug betaald.