IBTA Oost-Europa in 2001 gericht op technische assistentie

Datum nieuwsfeit: 14-12-2000
Ernst & Young

IBTA Oost-Europa in 2001 gericht op technische assistentie, niet op investeringsbevordering

In het kader van de Subsidieregeling investeringsbevordering en technische assistentie Oost-Europa (IBTA Oost-Europa) zal in 2001 slechts een beperkt budget beschikbaar worden gesteld voor investeringsbevordering. Het budget zal worden gebruikt om subsidieaanvragen voor haalbaarheidsstudies, missies en proefprojecten, die op dit moment in behandeling zijn of op korte termijn zullen worden ingediend, goed te kunnen afhandelen dan wel te kunnen honoreren. Om nog in aanmerking te kunnen komen voor subsidie, zal een aanvraag hiervoor uiterlijk 31 december 2000 bij de Nederlandse Financieringsmaatschappij voor Ontwikkelingslanden NV (FMO) in Den Haag moeten zijn ingediend. Aanvragen die na 1 januari 2001 worden ingediend, zal FMO gezien het beperkte budget, afwijzen.

Technische assistentie
Het onderdeel technische assistentie van de IBTA Oost-Europa (managementondersteuning en scholing) wordt in 2001 wel opnieuw opengesteld. In de loop van 2001 zal een nieuwe subsidieregeling worden ingevoerd als opvolger van het onderdeel technische assistentie. Tot het moment dat de nieuwe regeling van kracht is, kunnen aanvragen worden ingediend volgens de huidige aanvraagprocedure. Op dit moment is nog niet bekend hoe de nieuwe regeling er uit zal gaan zien.

Voor meer informatie over dit onderwerp kunt u contact opnemen met de Adviesgroep Subsidies van Ernst & Young via e-mail (Rotterdam_Subsidie@ey.nl) of telefonisch 010-407 22 56.

-Actualiteiten

-Archief