Gateway introduceert nieuwe GP8-serie business desktops

Datum nieuwsfeit: 14-12-2000

Gateway introduceert nieuwe GP8-serie business desktops met Intel Pentium 4 Processor

Amsterdam, 14 december 2000 - Gateway(tm) heeft vandaag haar nieuwe GP8-serie kwalitatief hoogwaardige en volledig aanpasbare business PC's met de nieuwe Intel® Pentium® 4 processor op de markt gebracht. De GP8-systemen zijn per direct beschikbaar en bieden de gebruiker als extra optie de snelle next-generation 1.4 GHz processors, waardoor de bestaande mogelijkheden van de Gateway GP-serie nog verder worden uitgebreid.

De GP8-serie is ideaal voor bedrijven die op zoek zijn naar een systeem dat in staat is intensieve applicaties zoals Web development, desktop publishing en design te verwerken. Net als alle andere Gateway GP-systemen bieden de nieuwe GP8-modellen tal van mogelijkheden op het gebied van componenten en randapparatuur. Zo worden de klanten in de gelegenheid gesteld de systemen volledig op hun specifieke wensen en behoeften aan te passen.

Daarnaast biedt de GP8-serie verschillende kant-en-klare netwerkoplossingen die direct na het uitpakken van de server bedrijfsklaar zijn.

"De introductie van de nieuwe GP8-serie professionele desktop computers is een nieuw bewijs van Gateway's blijvende commitment om onze zakelijke klanten de allernieuwste technologie te bieden tegen een concurrerende prijs," aldus Jason Glover, Senior Product Manager, Gateway Business, EMEA. "Op basis van Gateway's build-to-order model kunnen onze klanten de systemen optimaal aanpassen aan de specifieke eisen van hun bedrijven, hierdoor krijgen ze de meeste waarde voor hun geld."

De PC's uit de Gateway GP8-serie, die zijn voorzien van een Intel Pentium
1.4 GHz processor, zijn per direct leverbaar - belangstellenden kunnen hiervoor rechtstreeks contact opnemen met Gateway op telefoonnummer 0800 022 2039 of via de website op www.gateway.com/nl.

Geïnteresseerden kunnen ook een bezoek brengen aan het Business Solution Centre in de Gateway Store in Den Haag, de Gateway Store in Utrecht, of een KPN/Primafoon winkel bezoeken, waar ze de systemen kunnen uitproberen en in een rustige omgeving hun specifieke eisen kunnen bespreken met goed opgeleide verkopers die duidelijke taal spreken zonder allerlei technische vaktermen.

Prijs en specificaties
De PC's uit de GP8-serie bieden de zakelijke gebruiker een extreem hoge performance - de systemen zijn voorzien van een moederbord dat de Intel 850 Chipset ondersteunt en supersnelle 400 MHz front side bus processors. Bij een prijs van NLG 4.399 exclusief BTW en afleveringskosten is de GP8-serie voorzien van 128 Mb RAM, 20Gb harddisk drive, 17" Monitor, 48x CD-ROM, 32Mb TNT2 Graphics, en Microsoft Windows 98, Microsoft Word en Outlook 2000.

Over Gateway
Gateway (NYSE: GTW), een bedrijf uit de Fortune 250 en opgericht in 1985, richt zich op het opbouwen van een langdurige relatie met haar klanten door volledig op maat gemaakte technologie te leveren. Gateway behaalde in de V.S. in 1999 van alle aanbieders van desktop-PC's voor consumenten de hoogste omzet (1). Volgens een onderzoek uitgevoerd door het Reputation Institute en Harris Interactive, Inc. in augustus 1999 (gepubliceerd in The Wall Street Journal), is Gateway één van de top tien bedrijven met de beste bedrijfsreputatie in de V.S. In 1999 stond Gateway op de zevende plaats van de Fortune 500 bedrijven wat betreft het totale aandelenrendement en op de tiende plaats voor wat betreft het totale aandelenrendement over de afgelopen vijf jaar (2). De medewerkers van Gateway, die over de hele wereld werkzaam zijn, leveren klanten dienstverlening en computers die op bestelling worden gebouwd. Deze diensten worden regelmatig in de vakpers onderscheiden. Gateway boekte in 1999 een totale omzet van US$8,65 miljard. Bezoek voor meer informatie Gateway's website: www.gateway.com/nl.

1.Volgens gegevens van het kwartaaltijdschrift Gartner Group/Dataquest US PC.

2. Volgens Fortune Magazine, 17 april 2000.

Over Gateway Europa, Midden-Oosten en Afrika (EMEA) Gateway startte zijn Europese activiteiten in 1993 met de opening van zijn fabriek en EMEA hoofdkantoor in Dublin, Ierland. Op dit moment is Gateway een gevestigde naam in heel Europa, en verkoopt zij systemen in Oostenrijk, België, Frankrijk Duitsland Luxemburg Ierland, Nederland, Zweden, Zwitserland, Spanje, het Verenigd Koninkrijk, het Midden-Oosten en Afrika. Bezoek voor meer informatie Gateway's website: www.gateway.com/nl

Voor publicatie kunt u de volgende gegevens opnemen: Gateway is voor de lezer bereikbaar per telefoon en via Internet. Tel: 0800 022 2039 vanuit Nederland (Gratis)
URL: www.gateway.com/nl

Voor meer informatie kunt u contact opnemen met:
Text 100 Public Relations
Dennis Doodeman