Politiebericht Friesland

Datum nieuwsfeit: 14-12-2000

Politiebericht Friesland: Friesland 14-12-2000 Politieberichten van 14/12 (07.00 t/m 13.00 uur)

Heerenveen: supportersbus vast
Woensdagavond werd de voetbalwedstrijd Heerenveen Willem II gespeeld. De wedstrijd werd door 14.200 toeschouwers bezocht, waarvan er 80 uit Tilburg waren gekomen. Er was 1 bus met 40 supporters en de rest was op eigen gelegenheid. Voor, tijdens en na de wedstrijd deden zich geen problemen voor. Alleen de supportersbus kwam bij het wegrijden met zijn rechterachterwiel in een greppel terecht en kon niet verder. Nadat alle supporters uit de bus waren, werd deze `vlot` getrokken en kon de thuisreis 3 kwartier later dan gepland, worden aanvaard.

Makkum: inbraak auto
Afgelopen nacht werd ingebroken in een personenauto, die geparkeerd stond op de Trasmolen. Het portierslot werd vernield. Uit de auto werden een radio/cd-speler en 13 cd`s weggenomen. De eigenaar, een 19-jarige inwoner van Makkum, heeft aangifte gedaan.

Heerenveen: onder invloed
Donderdag omstreeks 09.05 uur kwam er een melding binnen dat een bestuurster met haar personenauto slingerend reed over de Rijksweg A 7, komende uit de richting Drachten en gaande in de richting Heerenveen. De bestuurster, een 37-jarige inwoonster van Groningen, reed inderdaad slingerend en werd op de Wetterwille aan de kant gezet. De bestuurster bleek gedronken te hebben. Aan het bureau blies de vrouw 350 ugl. Zij kreeg een rijverbod voor 2 uur.

Leeuwarden: inbraak reisbureau
Afgelopen nacht werd ingebroken in een reisbureau aan de Schrans. Via verbreking van een deur kwam men het bureau binnen. Uit het kantoor werden twee computers, 1 printer, een fax en een tv weggenomen. Een medewerkster van het reisbureau, een 20-jarige inwoonster van Wolvega, heeft aangifte gedaan.

Drachten: aanrijding met gewonde
Woensdag omstreeks 11.00 uur stond een vrachtwagenbestuurder stil bij het rode verkeerslicht voor de kruising Zuiderdwarsvaart Splitting. Toen hij groen licht kreeg, trok de vrachtwagenbestuurder, een 37-jarige inwoner van `s-Herogenbosch, op met de bedoeling linksaf de Splitting op te rijden. Door de laagstaande zon, zag hij niets in zijn spiegels en hij had niet gezien dat een fietsster rechts naast op stond opgesteld. Deze fietsster, een wilde rechtdoor rijden. De fietsster, een 49-jarige inwoonster van Drachten, zag dat zij werd gesneden door de vrachtwagen. Zij sprong van haar fiets en kwam hierbij ten val. Zij werd met een armbreuk overgebracht naar het ziekenhuis in Drachten. De fiets kwam onder de vrachtwagen terecht en werd totaal vernield.

Bureau Voorlichting & PR: 058 - 880 8272