Drie ondernemingsraden genomineerd voor de Nijstenprijs

Zoetermeer, 14 december 2000
Persbericht P-016 , afd. Communicatie, tel. (079) 368 07 19

Drie ondernemingsraden genomineerd voor de Nijstenprijs

De ondernemingsraden van het Renaissance Amsterdam Hotel, het Woudschoten Conferentiecentrum en het Euroase Vakantieparken zijn genomineerd voor de Nijstenprijs. De winnaar wordt bekend gemaakt tijdens de Horecava 2001. Voorafgaand aan de uitreiking van de prijs vindt een paneldiscussie plaats. De discussie zal gaan over de problemen waar startende ondernemingsraden mee in aanraking komen.

De Bedrijfscommissie ondernemingsraden van het bedrijfschap Horeca en Catering reikt voor de tiende maal de Nijstenprijs uit, die gaat naar de best functionerende ondernemingsraad in de horeca en catering. De prijs, bestaande uit een geldbedrag van F 2500,00 heeft zijn naam te danken aan Frans Nijsten, voormalig voorzitter van de Bedrijfscommissie. Tijdens zijn voorzitterschap heeft hij het instellen en het functioneren van ondernemingsraden in de bedrijfstak sterk gestimuleerd.

Elk jaar beoordeelt de Bedrijfscommissie aan de hand van de ingezonden jaarverslagen het functioneren van de deelnemende ondernemingsraden. De Bedrijfscommissie heeft criteria opgesteld op grond waarvan jaarlijks drie ondernemingsraden worden genomineerd.

De feestelijke uitreiking en de paneldiscussie vinden plaats op woensdag 10 januari 2001 om 16.00 uur in de Horecava-stand van het bedrijfschap Horeca en Catering (standnr. 196, Eurpahal). Geïnteresseerden die aanwezig willen zijn bij deze bijeenkomst kunnen zich opgeven via telefoonnummer: 079 - 368 07 07 of e-mail: A.denOuden@bedr-horeca.nl.