Politiebericht Limburg-Zuid: Sittard

donderdag, 14 december 2000

District Sittard

Susteren/Sittard; gewapende overvallen
Afgelopen woensdagavond vonden in een relatief kort tijdsbestek na elkaar enkele gewapende overvallen plaats. Omstreeks 22.15 uur kreeg de politie een melding van een overval op een snackbar aan de Stationsstraat in Susteren. Twee met bivakmutsen gemaskerde en met een vuistvuurwapen gewapende personen kwamen de snackbar binnen en dwongen onder bedreiging met het wapen het snackbarpersoneel tot afgifte van kasgeld. Daarnaast moest een in de snackbar aanwezige klant zijn beurs afgeven. De overvallers liepen met de buit de snackbar uit, stapten in een auto en reden er vandoor.
Een kwartier later kreeg de politie een melding van een overval op een snackbar aan de Henric Van Veldekestraat in Sittard. Ook hier kwamen twee met bivakmutsen gemaskerde en met een vuistvuurwapen gewapende personen de snackbar binnen (waar op dat moment geen klanten aanwezig waren) en dwongen ook hier het snackbarpersoneel onder bedreiging met het vuistvuurwapen tot afgifte van kasgeld. De overvallers zijn met de buit in een auto gestapt en er vandoor gereden. Op de Dr. Nolenslaan in Sittard trof de politie woensdagavond een onbeheerde auto aan. Het voertuig werd inbeslaggenomen en de politie onderzoekt of de auto mogelijk bij deze overvallen is gebruikt. Bij beide gewapende overvallen is niet geschoten en is niemand gewond geraakt.

Overigens vond eerder al die woensdagavond, omstreeks 22.00 uur een gewapende overval plaats op een snackbar aan de Nieuwe Markt in Echt (red; zie persbericht Regiopolitie Limburg-Noord). De politie die een onderzoek instelt, sluit niet uit dat het bij al deze overvallen om dezelfde daders gaat.

Sittard: inbraak winkel
Afgelopen dinsdag- op woensdagnacht is ingebroken in een winkel aan de Dempseystraat in Sittard. De inbrekers hebben een raam vernield en zijn vervolgens het pand binnen gedrongen. Er werden een zestal kazen gestolen met een totale waarde van ca. fl. 720,-. De benadeelde winkelier deed aangifte van de inbraak bij de politie.

Oirsbeek: aanrijding met letsel
Afgelopen woensdag, omstreeks 19.10 uur, kreeg de politie een melding van een aanrijding op de kruising Provincialeweg met de aflsag Oirsbeek. Een 52- jarige automobilist uit Landgraaf botste bij het oversteken van de kruising met zijn auto tegen een fiets, bestuurd door een 50-jarige man uit Amstenrade die met zijn fiets eveneens de kruising overstak. De automobilist kon een aanrijding niet meer voorkomen en schepte daarbij de fietser. Die kwam met zijn rijwiel ten val en raakte gewond. Het Amstenraadse slachtoffer werd (met nog onbekend letsel) per ambulance overgebracht naar het Maaslandziekenhuis in Sittard. De politie stelt een nader onderzoek in naar de precieze oorzaak en toedracht van de aanrijding.