GvIB thema-avond Wet Bescherming Persoonsgegevens

Datum nieuwsfeit: 14-12-2000

GENOOTSCHAP VAN INFORMATIE BEVEILIGERS (GvIB)

GvIB thema-avond:
"Wet Bescherming Persoonsgegevens - WBP"
Wat is er Nieuw en hoe moet het worden uitgevoerd!

Datum: Donderdag 14 december 2000.
Tijd: Aanvang 19.30 uur tot uiterlijk 21.30 uur.
Plaats: Jaarbeurs congrescentrum zaal 712.
Adres: Jaarbeursplein, 3521 AL Utrecht.

Met de nieuwe Wet Bescherming Persoonsgevens in zicht behoeft het geen uitleg dat het GvIB dit onderwerp heeft gekozen voor de laatste lezingenavond van 2000.

De avond start om 19.30 uur met een lezing die verzorgt wordt door de heer J. Holvast. Jan Holvast is directeur van Holvast & Partners en heeft talrijke boeken en artikelen geschreven en lezingen verzorgd over dit onderwerp. Zijn toespraak heeft als titel "Wet Bescherming Persoonsgegevens: tijd om aan de slag te gaan". Hij zal ingaan op de hoofdlijnen van de wet en de specifieke verschillen met de oude Wet Persoons Registratie (WPR). We hebben er allemaal mee te maken maar waar heeft iedere organisatie zich nu aan te houden?

Als tweede spreker komt de heer J.J. Borking aan het woord. John Borking is plaatsvervangend voorzitter bij de Registratiekamer en kent alle ins en outs van de WPB. Hij zal onder meer Art 13. P.E.T. bespreken. In deze Privacy Enhanced Techniques worden de technische aspecten aangegeven die de wet voorschrijft en die van directe invloed is op de manier waarop bedrijven met persoonsgegevens om moeten gaan.

Het beloofd weer een interessante avond te worden. Met de geboden kennis kunt u in uw eigen organisatie zeker aan de slag om de WBP in uw situatie te toetsen.

Agenda lezing:
19.30 uur Lezing "Wet Bescherming Persoonsgegevens: tijd om aan de slag te gaan". door Jan Holvast
20.10 uur pauze en gelegenheid tot netwerken
20.35 uur Lezing "Art. 13 WBP verplicht u technieken in te zetten" door John Borking.
21.15 uur Discussie.
21.30 uur Sluiting.

Eventueel actuele informatie rond deze avond treft u aan op de website van het GvIB (www.gvib.nl).
GvIB leden hebben gratis toegang en niet-leden betalen Fl. 100.-.(er dient hiertoe uitsluitend contant te worden afgerekend aan de zaal).

Aanmeldingen:
GvIB, Postbus 3084, 4700 GB Roosendaal, of faxen naar: (0165) 545 552, of (bij onze voorkeur) aanmelden per e-mail: (administratie@gvib.nl).

Het GvIB Bestuur