Athlon Groep integreert Nederlandse verhuur-activiteiten

Athlon Groep

ATHLON GROEP integreert nederlandse verhuur-activiteiten

Hoofddorp, 14 december 2000
Athlon Groep (autoleasing en verhuur, dealerbedrijven en schadeherstel) zal haar twee landelijk opererende verhuurbedrijven AXXI Autoverhuur en Hiltermann Rental Service samenvoegen. Na de fusie van beide bedrijven ontstaat een autoverhuurbedrijf met 10 vestigingen, 65 medewerkers en een vloot van 4.000 auto's. Doel van de fusie is versterking van de marktpositie van de verhuuractiviteiten en het benutten van synergiemogelijkheden. Het samengaan van beide bedrijven zal geëffectueerd worden per 1 april 2001, waarna de fusie-onderneming onder één naam haar activiteiten zal voortzetten. Het hoofdkantoor wordt gevestigd te Amsterdam, de logistieke aansturing vindt plaats vanuit de vestiging te IJsselstein. Het nieuwe bedrijf heeft de potentie om op korte termijn een toonaangevende positie in te nemen op de zakelijke markt voor autoverhuur. Door de fusie ontstaat binnen Athlon Groep een concentratie van kennis op het gebied van autoverhuur waardoor nog beter kan worden ingespeeld op de vraag uit de markt naar verdere flexibilisering van automobiliteit. Het gaat hierbij zowel om optimalisering van de dienstverlening aan Athlon Groep ondernemingen als om uitbouw van de positie op de zakelijke verhuurmarkt. Integratie van de activiteiten van de twee autoverhuurbedrijven leidt tot schaalvergroting waardoor efficiency-kostenvoordelen ontstaan op het gebied van inkoop en logistiek beheer en door bundeling van kennis op het gebied van productontwikkeling en klantenservice. Evenals de buitenlandse verhuuractiviteiten van de Groep zal de fusie-onderneming gebruik maken van RentPro, een ICT-systeem dat brede mogelijkheden biedt voor optimalisering van de dienstverlening en verhoging van de efficiency. Hedenmiddag zijn de medewerkers van beide ondernemingen over de integratieplannen geïnformeerd. Deze hebben voor hen geen negatieve effecten.

Voor nadere informatie:
Athlon Groep N.V.
J.E. Demper, secretaris Raad van Bestuur
Telefoon: 023-5615105 / E-mail: (info@athlon.nl)

Tot Athlon Groep behoren:

Autoleasing: Interleasing Nederland, Interleasing Belgium, International Fleetmanagement (B), Interleasing Luxembourg, Hiltermann Lease Service (NL), Sympalease (NL), Vemo (NL), Allease (NL), Zanlease (NL), Autop Lease (F), Locamat (F), AV Leasing (D), Autop Deutschland (D), Unilease (NL/B, 50%)

Autoverhuur: AXXI Autoverhuur (NL), Interleasing Rent (B), Hiltermann Rental Service (NL), CC Raule Autovermietung (D), Autop Rent (F), SDL (F)

Dealerbedrijven: Aura Opel Amstelveen, Baan Twente, Autobedrijf Beemsterboer, Autobedrijf Prinsenhof, Automobielbedrijf Boekenroode, Chrysler Heemstede, Chrysler Jeep Amstelveen, E.G.A.C., Romeyn & Van Zanten, Autohaus Taunus (D)

Autoschadeherstel: CARe Schadeservice (NL, 43 vestigingen)

Website: www.athlon.nl