Politiebericht Brabant-Zuid-Oost: Eindhoven e.o.

Datum nieuwsfeit: 14-12-2000

Politiebericht Brabant-Zuid-Oost: Eindhoven e.o. 14-12-2000 3e persbericht 14 december 2000

Berichten uit de regio

Eindhoven: Vrouw van tasje beroofd
Een 69-jarige vrouw uit Roermond is donderdag rond het middaguur van haar tasje beroofd op de hoek Hoplaan/Bosranklaan. De dader vroeg aan de vrouw hoe laat het was en sneed ondertussen met een stanleymes de riem van haar schoudertas los. Vervolgens liep hij hard weg richting de Akebiaweg. In het tasje zat tien gulden. De dader droeg een spijkerbroek en een opvallende bontgekleurde jas waarin de kleuren rood en blauw waren verwerkt. Het betreft een licht getinte man met donker half lang haar en gouden oorringen in beide oren.

Eindhoven: Rijbaan tijdelijk afgesloten vanwege aanrijding Op donderdagochtend om 8.00 uur zijn op de Kasteellaan drie autos, rijdende richting Karel de Grotelaan, met elkaar in botsing gekomen. Het ongeval gebeurde doordat een 43-jarige bestuurder uit Eindhoven achter op de auto van een 27-jarige Eindhovense botste. De vrouw remde af omdat voor haar een auto links voorgesorteerd stilstond om het tegemoetkomende verkeer door te laten. Door de klap werd het voertuig van de 27-jarige bestuurster tegen het voertuig van de 25-jarige Eindhovenaar voor haar geduwd, die vervolgens met zijn auto weer een verkeerspaal raakte. De betrokkenen liepen alle drie nekletsel op. Door de aanrijding was de gehele rijbaan tijdelijk afgesloten.

Eindhoven: Man stapt onder invloed achter stuur Op donderdagmiddag om 16.00 uur zag de politie vier personen al waggelend uit een café aan de Edisonstraat naar buiten komen. Zij liepen naar een geparkeerde Volkswagen Golf en stapten in. Voordat de politiemensen hun auto konden keren om naar de Volkswagen toe te gaan reed deze al weg. De 47-jarige bestuurder uit Eindhoven werd staande gehouden. De ademanalyse gaf 2,3 promille aan. Het rijbewijs van de bestuurder is in beslag genomen.

Eindhoven: Bromfietscontrole
Donderdagavond zijn tijdens een controle onder de jeugdige bromfietsgebruikers in de omgeving van de Woenselse Heide, t Hool, de Achtse Barrier en Vaartbroek, 28 bekeuringen uitgedeeld. Onder begeleiding van twee politiemotoren werden de jeugdige bestuurders naar de controleplaatsen geleid. De bekeuringen zijn uitgedeeld voor het rijden zonder het gele of oranje plaatje (1x), het niet bezitten van een bromfietscertificaat (4x), een te hoog vermogen (12x), het niet dragen van een helm (4x), te hoge snelheid (1x), geen geldige verzekering (2x), het ontbreken van een goede verlichting (1x), het rijden over het trottoir (1x) en het niet verlenen van voorrang (1x).

Eindhoven: Buspassagier licht gewond door noodstop Een 20-jarige inwoner van Helmond is donderdagmiddag licht gewond geraakt, doordat de bestuurder van een stadsbus op de Noord Brabantlaan plotseling op de rem moest. Een onbekende bestuurder van een personenauto keerde plotseling en stak de busbaan over. De buschauffeur kon een aanrijding voorkomen door hard te remmen. De automobilist reed verder. De passagier die van zijn stoel viel is met lichte verwondingen aan het hoofd naar het St Joseph ziekenhuis gebracht. Na behandeling kon deze weer naar huis.

Asten: Diefstal auto
Op de Ommelseweg is donderdag tussen 15.15 en 16.00 uur een blauwe Volvo 960 met kenteken FR-HR-25 gestolen. De eigenaar heeft de auto afgesloten achtergelaten toen hij een bedrijf in deze straat bezocht.

Asten: Verlichtingscontrole
Op de Kloosterstraat zijn donderdagochtend zes fietsers bekeurd omdat zij zonder licht aan het verkeer deelnamen.

Best: 150 jassen gestolen uit vrachtwagen
Bij een bedrijf aan de Industrieweg zijn donderdag tussen 12.45 en 13.15 uur 150 kunstlederen jassen uit een vrachtwagen op het bedrijfsterrein gestolen. De jassen hebben een waarde van 115,- per stuk. De poorten die toegang tot het bedrijfsterrein verschaffen stonden open in verband met de laad- en loswerkzaamheden die dagelijks plaatsvinden.

Eersel: Geld gestolen uit woning
Uit een woning aan de Nieuwstraat zijn donderdag tussen 13.00 en 17.40 uur 400 gulden en 2400 Belgische Franken gestolen. De dader heeft met een steen het keukenraam ingeslagen en is door het raam naar binnen geklommen.

Gemert: Kanaries gestolen
Uit een volière aan de Borretstraat zijn tussen dinsdagavond 22.00 uur en woensdagochtend 12.00 uur 26 kanaries gestolen. De dader is door een heg aan de achterzijde de tuin binnengekomen en heeft vermoedelijk met een zelf meegebracht vangnet de vogels gevangen.

Helmond: Laptop uit woning gestolen
Uit een woning aan de Betuwehof is donderdag tussen 12.15 en 15.50 uur een laptop gestolen. De dader is vermoedelijk via een op een kier staand dakraam binnen gekomen en heeft het hele huis doorzocht.

Maarheeze: Viool met toebehoren gestolen
Donderdagochtend is tussen 9.30 en 9.45 uit een woning aan de Sleedoornstraat een viool met kist en stokken ter waarde van 10.000 gulden gestolen. Tevens is een CD Writer meegenomen. De dader is het huis binnen gekomen door een deur aan de achterzijde van het huis open te breken.

Oirschot: Zakkenroller actief
Woensdagmiddag tussen 16.30 en 17.00 uur is een 64-jarige vrouw uit Oirschot in een winkel aan de Bestseweg het slachtoffer geworden van een zakkenroller. De dader nam tijdens een onbewaakt moment haar portemonnee uit haar tas met daarin zon 180 gulden en een aantal persoonlijke bezittingen.

Oostelbeers: Verkeerscontroles
Op donderdagochtend tussen 9.45 en 11.45 uur vond een snelheidscontrole plaats op de Langereyt. Van de 651 gecontroleerde voertuigen reden er 37 harder dan de toegestane snelheid van 80 km/u. De hoogst gemeten snelheid is 119 km/u. Tevens ontvingen elf bestuurders in de namiddag een proces-verbaal omdat zij in de verboden richting over de Langereyt reden. In deze straat worden wegwerkzaamheden uitgevoerd. Ter bescherming van de wegwerkers is de straat tijdelijk vanuit één richting toegankelijk.

Son en Breugel: Zeventien bekeuringen in een half uur Zeventien bestuurders werden donderdagochtend tussen 8.20 en 8.55 uur op de Planetenlaan bekeurd. Zij negeerden het bord dat aangaf dat de ventweg aan de Planetenlaan in Son gesloten is verklaard.

Valkenswaard: Verkeerscontroles
Op de Luikerweg werd donderdagochtend tussen 10.15 en 12.35 uur in beide richtingen een snelheidscontrole gehouden. Van de 100 gecontroleerde voertuigen reden er 100 sneller dan de toegestane snelheid van 80 km/u. De hoogst gemeten snelheid is 120 km/u. Een tweede snelheidscontrole vond plaats tussen 13.00 en 16.00 uur op de Europalaan. Hierbij werden 900 voertuigen gecontroleerd, waarvan 250 automobilisten te snel reden. De hoogst gemeten snelheid was 90 km/u, terwijl 50 km/u is toegestaan op deze weg. Ook vond er in de namiddag een algemene verkeerscontrole plaats aan de Leenderweg. Hierbij werden elf bromfietsers bekeurd. Drie keer vanwege het niet dragen van een helm, twee keer omdat het voertuig niet verzekerd was, twee keer omdat de bestuurders niet op het juiste plaats op de weg reden, één keer vanwege het ontbreken van het bromfietscertificaat, twee keer voor het rijden door rood en één keer omdat gebruik werd gemaakt van de verkeerde voorsorteerstrook.

Veldhoven: Botsing tussen fiets en motor
Een 59-jarige fietser uit Veldhoven is donderdag om 16.30 uur op de Nieuwstraat aangereden door een motor. Beide bestuurders kwamen vanuit de richting van de Plank en reden in de richting van de Goorstraat. De fietser reed voor een graafmachine en stak zijn hand uit om vervolgens links af te slaan. De 42-jarige motorrijder uit Veldhoven passeerde op dat moment de graafmachine via de andere weghelft en kwam in botsing met de fietser. De 59-jarige man kon na behandeling van een opgelopen hoofdwond en een aantal kneuzingen weer naar huis.

Veldhoven: Zonder rijbewijs en onder invloed
Een 40-jarige inwoner van Knegsel is donderdag om 17.30 uur aangehouden wegens het niet in het bezit zijn van een geldig rijbewijs en het rijden onder invloed. De man, waarvan de politie wist dat hij geen rijbewijs had, werd op de Nieuwstraat gesignaleerd en kon na een korte achtervolging op de kruising Kerkweg/Rapportstraat tot stilstand gebracht worden. De man blies bij de controle 2,4 promille. De auto is in beslag genomen.