Defensie traint journalisten voor Eritrea

Bron: Nederlandse Vereniging van journalisten
Nederlandse Vereniging van journalisten

Training Eritrea

Voor journalisten die van plan zijn op eigen gelegenheid naar Eritrea te reizen organiseert de NVJ i.s.m. Defensie Voorlichting op donderdag 14 en vrijdag 15 december in de Bernardkazerne in Amersfoort een training met een op Eritrea toegesneden programma. Journalisten zijn niet altijd goed geïnformeerd over wat hen in onbekende, risicovolle gebieden te wachten staat.

Het cursusprogramma behelst onder meer de volgende onderdelen:

- amunition awareness

- werken onder grote temperatuurverschillen (dag en nacht)
- kamp- en veldhygiëne; ziektes

- ZHKH (zelfhulp/kameradenhulp); persoonlijke standaaarduitrusting
- evacuatieplan

- stress en trauma.

De cursus zal plaatshebben in de Bernardkazerne te Amersfoort van donderdagmorgen kwart voor acht tot vrijdag vijf uur. U kunt overnachten in de kazerne.

Aarzelt niet om ook te reageren als u niet in de gelegenheid bent aan de cursus deel te nemen. Afhankelijk van de belangstelling is het wellicht mogelijk de training ook op andere dagen te laten plaatsvinden.

Meer informatie: Ellie Speet, NVJ 020-6766771.

Deze training is bedoeld voor journalisten die op eigen gelegenheid reizen, niet voor de collega's die binnenkort onder begeleiding van de marine afreizen.