Musch benoemd tot voorzitter van de FSRA groep van PwC

Datum nieuwsfeit: 14-12-2000

PRICEWATERHOUSECOOPERS

Musch benoemd tot voorzitter van de FSRA groep van PwC.

14 december 2000

Musch benoemd tot voorzitter van de Financial Services Regulatory Advisory groep van Pricewaterhousecoopers

Erik Musch, de huidige adjunct-directeur van het Instituut voor Financiële Stabiliteit van de Bank voor Internationale Betalingen in Bazel, zal op 1 februari 2001 tot PricewaterhouseCoopers toetreden als voorzitter van haar Financial Services Regulatory Advisory Practice.

Van 1992 tot 1998 was Musch secretaris-generaal van het Bazels Comité voor het Bankentoezicht. In die periode is onder aanvoering van het Comité veel internationale regelgeving tot stand gekomen. Daarvóór was hij lid van het bestuur van de STE en plaatsvervangend directeur van de Nederlandsche Bank.

Musch zal vanuit Europa rechtstreeks bijdragen aan de uitbouw van de adviesdiensten van PricewaterhouseCoopers op het terrein van de regelgeving voor het bankwezen en de kapitaalmarkten in Europa en de rest van de wereld.

Erik Musch hierover:
.In deze speciale positie kan ik optimaal gebruikmaken van mijn ervaring in de financiële sector en een bijdrage leveren aan de internationale samenwerking ter versterking van het financiële systeem..

Musch gaat in zijn nieuwe functie de multinationale cliënten van PricewaterhouseCoopers in het bankwezen en op de kapitaalmarkten adviseren over internationale regelgeving en de naleving daarvan. Hij zal hen terzijde staan bij de beheersing van de risico.s op het gebied van nationale en internationale regelgeving die hun uitbreiding in Europa en daarbuiten met zich meebrengt.
Arno Pouw, hoofd van de Financial Services groep in Nederland van PricewaterhouseCoopers:
.Ik ben verheugd dat Erik ons komt versterken. Hij staat in hoog aanzien bij zowel banken als regelgevende instanties. zijn grote strategische en operationele ervaring op het gebied van regelgeving is zonder meer een verrijking voor onze onderneming..

.Voor PricewaterhouseCoopers en onze cliënten in de financiële sector zijn aangelegenheden op het gebied van regelgeving en toezicht van grote strategische betekenis. Erik heeft in zowel beleidsfuncties als technische functies op internationaal niveau leiding gegeven..

Noot voor redacties