Landelijke manifestatie LHV in RAI Amsterdam

Landelijke manifestatie op 14 december in de RAI

17 november 2000

Advies: alleen zondagsdiensten doen

De Landelijke Huisartsen Vereniging organiseert op donderdag 14 december 2000 in de congreszaal van de RAI in Amsterdam een landelijke manifestatie voor de leden met het oog op het realiseren van de beleidsdoelstellingen.

Tijdens deze dag worden nadere afspraken gemaakt over verdergaande vormen van actievoeren als blijkt dat de financiële knelpunten van de beroepsgroep niet snel worden opgelost.
Alle huisartsen in Nederland wordt geadviseerd op 14 december dienst te doen als op zondag, met inachtneming van de eisen voor voldoende zorg in spoedgevallen. Het besluit voor de landelijke manifestatie is genomen tijdens de Ledenvergadering van 9 november jongstleden.

Programma
Het programma van de landelijke manifestatie ziet er in grote lijnen als volgt uit:
13.00 Ontvangst met koffie en thee
14.00 Aanvang bijeenkomst
14.00 Deel I: de eisen van de LHV en stand van zaken 15.15 Pauze
15.45 Deel II: presentatie en peiling actiemiddelen 16.50 Afsluiting
17.00 Einde bijeenkomst

Aanmelden
Huisartsen die van plan zijn op 14 december naar de RAI te komen, kunnen zich aanmelden via de antwoordkaart die wordt of is toegezonden bij een extra Ledenbrief over dit thema.

Poster en vlugschrift
Om patiënten te informeren over de zondagsdiensten en de redenen hiervoor ontvangen alle LHV-leden een poster voor de wachtkamer.

Boerhaavecursus
De landelijke manifestatie van de LHV op 14 december valt samen met een grootschalige Boerhaavecursus in Leiden. Gekeken is naar de mogelijkheden om de landelijke manifestatie op een andere dag te laten plaatsvinden. Gezien de actualiteit is een bijeenkomst op een later moment ongewenst en logistiek bleek een eerdere datum niet te realiseren. Afgesproken is dat er ook in Leiden kort aandacht zal worden besteed aan de manifestatie en dat gedurende de dag contact tussen de RAI en Leiden plaats heeft over de uitkomsten van de ledenraadpleging in Amsterdam.