Aandeelhouders RBG stemmen in met verkoop van activa

Datum nieuwsfeit: 15-12-2000
Bron: Koninklijke Begemann Groep N.V.
Koninklijke Begemann Groep N.V.

(15-12-2000) Aandeelhouders RBG stemmen in met gecontroleerde verkoop van activa
Breda, 15 december 2000

Aandeelhouders RBG stemmen in met gecontroleerde verkoop van activa

De aandeelhouders van Koninklijke Begemann Groep N.V. ("RBG") hebben vandaag in een Buitengewone Algemene Vergadering van Aandeelhouders goedkeuring verleend aan het besluit van de Raad van Bestuur om over te gaan tot een gecontroleerde verkoop van activa waarbij de bestaande participaties worden afgestoten en de overige activa te gelde worden gemaakt. Voor wat betreft het tijdpad geldt dat optimalisering van de opbrengst het uitgangspunt is. De aldus vrijkomende middelen kunnen alsdan worden uitgekeerd aan de houders van gewone aandelen A, een en ander tenzij de omstandigheden zodanig wijzigen dat de strategie heroverwogen zou moeten worden. De wijze van uitkering aan de houders van gewone aandelen A wordt nader onderzocht.

Ten aanzien van de fiscale positie is medegedeeld dat de vennootschap ultimo 1999 beschikt over een fiscaal vrij agio van circa EUR 69 mln. Het compensabel verlies ultimo 2000 bedraagt naar verwachting ten minste EUR 30 mln., gebaseerd op lopende discussies met de fiscus.

Voor nadere informatie kunt u zich wenden tot:

Koninklijke Begemann Groep N.V.
tel : +31 (0)76 52 44 444