ERIKS Group NV neemt Mangelsdorf Antriebstechnik GmbH over

Telefoon 072 514 12 17
Datum 15 december 2000
Betreft ERIKS NEEMT MANGELSDORF ANTRIEBSTECHNIK GmbH IN DUITSLAND OVER

ERIKS group nv neemt via haar Duitse groepsmaatschappij Heusinger + Salmon GmbH per 1 januari 2001 de aandelen van Mangelsdorf Antriebstechnik GmbH te Isernhagen (nabij Hannover) over.

Mangelsdorf behaalt met 20 medewerkers een omzet van ca. EUR 4 mln. en is vooral actief als technische handelsonderneming in mechanische aandrijftechniek en lagertechniek. Deze overname versterkt onze bestaande positie in de omgeving van Hannover en betekent een verbreding van het assortiment voor de overige vestigingen in Duitsland.

De overnamesom wordt uit eigen middelen gefinancierd. Mangelsdorf zal direct aan de winst bijdragen.

ERIKS group nv verwacht dit jaar in Duitsland een omzet van EUR 40 mln. te bereiken met als voornaamste productgroepen aandrijftechniek, slangen en afdichtingstechniek.

PROFIEL
ERIKS group nv is de Nederlandse houdstermaatschappij van een groep technische handelsondernemingen. De ERIKS-groep bestaat thans uit ruim 30 groepsmaatschappijen met vestigingen in zeven landen. Het geografisch zwaartepunt van de activiteiten ligt in West-Europa (Nederland, België, Duitsland en Frankrijk). Daarnaast heeft zij vestigingen in Noord-Amerika en Zuidoost-Azië (Singapore, Maleisië en Thailand). De activiteiten van de ERIKS-groep bestaan uit de inkoop, opslag, veredeling en verkoop van een hoogwaardig en breed assortiment werktuigbouwkundige componenten. Met een sterk ontwikkelde technische en logistieke dienstverlening worden alle bedrijfstakken van de industrie bediend.

Het huidige assortiment is ondergebracht in vijf kernactiviteiten:
§ Afdichtingstechniek (dynamische dichtingen, statische dichtingen)
§ Aandrijftechniek (hydrauliek, pneumatiek, elektronische en mechanische aandrijftechniek, lagertechniek)
§ Stromingstechniek (appendages en instrumentatie, leidingsystemen, slangen en toebehoren)
§ Industriële kunststoffen

§ Koudetechniek en klimaatbeheersing.

MISSIE
De missie van de ERIKS-groep is een toonaangevende, internationale handelsonderneming te zijn die met een breed en hoogwaardig assortiment werktuigbouwkundige componenten met daaraan gerelateerde technische en logistieke dienstverlening alle bedrijfstakken van de industrie bedient.
DOELSTELLINGEN
De ERIKS-groep wil voor haar afnemers, vanuit de gedefinieerde missie, dé innovatieve toeleverancier zijn. Gedreven door een sterk ontwikkelde groepsidentiteit, streeft de ERIKS-groep vooraanstaande marktposities in West-, Midden- en Noord-Europa na. In die regio's waar de groep eigen vestigingen heeft, wordt voor elke in het assortiment opgenomen kernactiviteit een sterk marktaandeel nagestreefd. De ERIKS-groep wil voor haar toeleveranciers de betrouwbare partner met voldoende marktaandeel en volume zijn die op basis van uitgebreide technische en logistieke kennis de gehele industriële markt bedient. Daarnaast wenst de ERIKS-groep in sterk ontwikkelde markten als Noord-Amerika en in de nog in ontwikkeling zijnde markt van Zuidoost-Azië, zelfstandig of in samenwerking met derden aanwezig te zijn.