Prijzen Stad Harelbeke: o.a. literatuur en beeldende kunst

Plaats: 8530 Harelbeke
Tel.: 056 733 310

1. Literaire prijzen Stad Harelbeke
Voor de 22e keer richten de Raad van Bestuur der Stedelijke Culturele Infrastructuur, de Stedelijke Raad voor Cultuur en de Stad Harelbeke LITERAIRE PRIJSKAMPEN in, m.m.v. de Stedelijke Academie voor Muziek en Woord, het Ministerie van de Vlaamse Gemeenschap (afd. Letteren en Toneel) en de provincie West-Vlaanderen (dienst cultuur). Een reglement kan je bekomen in het CC het Spoor. Uiterste datum van inzending: 31 december.

2. Prijs voor Beeldende Kunsten van de Stad Harelbeke Om de beoefening van de beeldende kunsten aan te moedigen, wordt door het stadsbestuur van Harelbeke, in samenwerking met de Stedelijke Academie voor Beeldende Vorming en de Raad van Bestuur der Stedelijke Culturele Infrastructuur de 'Prijs voor Beeldende Kunsten' ingericht. De 19e uitgave van deze prijs is gericht op TEKENKUNST en GRAFIEK. De deelname staat open voor alle kunstenaars die deze disciplines beoefenen.
Deelnemingsformulieren en reglement kunnen aangevraagd worden bij:

- het cultureel centrum 'het Spoor', Gaversstraat 8, tel. 056/73.34.20 - fax 056/73.34.29

- de Stedelijke Academie voor Beeldende Vorming, Marktstraat 37, tel. 056/73.35.70 - fax 056/73.35.79
Uiterste datum van inzending: 6 maart.

3. Internationale koorcompositiewedstrijd
De stad Harelbeke wil met het uitschrijven van een tweejaarlijkse internationale compositiewedstrijd haar plaats als 'Muziekstad' op de wereldkaart bevestigen.
Hedendaagse muziek, meer bepaald in de sector van de koormuziek, verdient een permanente bevordering. Als stad willen wij componisten en uitvoerders motiveren en een venster op de wereld openen. Het belang van de wedstrijd is niet te onderschatten. Een muzikale brug bouwen tussen internationale gemeenschappen is immers van wezenlijk belang voor de toekomst van de mensheid. De wedstrijd levert daar een bijdrage toe. Enkele belangrijke data:
1 oktober 2001: afsluitdatum inzendingen.
27 oktober 2001: bekendmaking van de laureaten.
26 oktober 2002: datum finale, bekendmaking volgorde en prijs publiek.
Reglementen zijn te verkrijgen in het secretariaat van de koorcompositiewedstrijd, cultureel centrum 'het
Spoor', Gaversstraat 8.