Politiebericht Utrecht: district Rijn en Venen

Korps: Utrecht, plaats: Utrecht 15-12-2000

Politiebericht Utrecht: district Rijn en Venen, 11.00 uur
Oproep getuigen overval

MONTFOORT Op donderdagavond 14 december vond bij een winkel aan de G. van Damstraat een gewapende plaats rond 20.10 uur door 2 onbekende overvallers met een vuistvuurwapen.

Op dat moment was de winkel gesloten en bevonden zich in en buiten de winkel 8 personeelsleden en de 42-jarige bedrijfsleider. De overvallers liepen via het magazijn de winkel binnen en bedreigden de bedrijfsleider en twee 17-jarige personeelsleden. Zij werden gedwongen om geld af te geven aan de overvallers die vervolgens de winkel verlieten.

De overvallers gekleed in overal en bivakmutsen - stapten vervolgens in een donkere personenauto op de Stadhouderslaan en gingen er vandoor. Het personeel werd vervolgens opgevangen in politiebureau Woerden door medewerkers van Slachtofferhulp. De politie heeft de zaak in onderzoek en roept getuigen en mensen die informatie hebben op om contact op te nemen met de recherche in Maarssen, tel. 0900-8844.

Oproep getuigen ongeluk

LOENEN Gisteravond 14 december - rond 18.00 uur is een 60-jarige man uit Opheusden overleden nadat hij was aangereden op de kruising Rijksstraatweg-Slootdijk. De man stak lopend de weg over en werd aangereden door een 23-jarige man uit Nederhorst den Berg in een bestelauto. Toen het ambulancepersoneel op de plek van de aanrijding kwam, was de man al overleden.

De Regionale Verkeersdienst van de politie heeft een onderzoek op de plek ingesteld. De 23-jarige man heeft een blaastest ondergaan, maar bleek niet onder invloed te hebben gereden. De politie roept getuigen op om zich te melden voor nadere informatie, politie Maarssen, tel. 0900-8844.

Ongeval letsel

MAARSSEN Rond 02.00 uur op vrijdag 15 december vonden binnen korte tijd drie aanrijdingen plaats op de Zuilense Ring op de brug over het Amsterdam-Rijnkanaal. Aanleiding van de aanrijding was een zwaan die op het wegdek stond. Vervolgens stopte een auto en een bestelauto en vloog de zwaan weg. Toen de 29-jarige vrouw uit Amsterdam in haar personenauto weer optrok, werd zij van achteren aangereden door een 29-jarige automobilist uit Maarssen. Hierdoor tolde de auto van de vrouw rond en kwam tegen de bestelauto aan van 34-jarige man uit Amsterdam die net als de vrouw even daarvoor was gestopt voor de zwaan.

Na de aanrijding reed de 29-jarige man uit Maarssen meteen door, maar liet zijn voorbumper achter met kenteken. Hierop kon de man korte tijd later in zijn woning worden aangehouden door de politie. Hij moest in het politiebureau een blaastest afleggen en bleek met 1,55 promille alcohol in zijn bloed te hebben gereden.

Na de aanrijding bleef de auto van de 29-jarige vrouw uit Amsterdam dwars op de weg staan en reed een 40-jarige man uit Amstelveen in een bestelauto op de auto van de vrouw. De bestuurster was echter uitgestapt en zat op dat moment in de bestelauto van de 34-jarige man in afwachting van de hulpdiensten. De auto van de vrouw vloog door deze aanrijding in brand. De 40-jarige automobilist in de bestelauto liep letsel op aan zijn hoofd en been en moest voor behandeling naar het Oude Rijn Ziekenhuis. Na behandeling kon hij het ziekenhuis weer verlaten.

De Regionale Verkeersdienst van de politie heeft een onderzoek ingesteld. De brandweer heeft de brandende auto geblust en heeft het wegdek schoongespoten.

Poging beroving

WILNIS Gisteravond rond 18.45 uur werd een 21-jarige vrouw uit Wilnis op de Molenland het slachtoffer van een poging van beroving. De vrouw reed in haar personenauto en zag twee onbekende mannen op de weg staan die haar dwongen tot stoppen. Vervolgens trok een van de mannen de portierdeur open van haar auto en zette een mes op haar keel. De mannen vroegen om geld. De vrouw maakte duwde haar belager hard weg en gaf vol gas en reed snel weg.