Virtuele deuren van www.classicbasics.com geopend

Datum nieuwsfeit: 15-12-2000

Barneveld, 15 december 2000

Vandaag opent www.classicbasics.com haar virtuele deuren. Deze nieuwe webwinkel biedt op kleding- en woongebied artikelen aan die de basis vormen voor de garderobe en het interieur. Het betreft produkten die door het ontwerp, de kwaliteit en de uitvoering de vele elkaar opeenvolgende trends overleven en toch modern en eigentijds zijn. De collectie kleding- en woonbasics van Classicbasics verdienen daardoor het predikaat (moderne) klassieker. Voor alle afdelingen is een selectie gemaakt van de beste items uit collecties van toonaangevende merken en ontwerpers.

Uit de mode collecties van o.a. Polo Ralph Lauren, Mc Gregor, Gant, Dockers, Arrow, Joop!, Van Gils, Levi s, Replay, G-Star, Diesel, Closed, Deyk en Esprit is een selectie gemaakt van moderne en eigentijdse basics voor het hele gezin. Deze zijn overzichtelijk gepresenteerd in vier afdelingen: men s wear, women s wear, jeanswear en kids- en babywear

Wat betreft wonen, de vijfde afdeling, biedt Classicbasics onder meer verlichting van Artemide, Luceplan en Foscarini, serviezen van Arabia, meubels van Kartell en in de Alessi- en Steltonshop zijn de inmiddels klassiek geworden woon- en keuken accessoires van verschillende ontwerpers te verkrijgen.

De artikelen zijn 24 uur per dag online te bestellen, 7 dagen per week, 52 weken per jaar en worden binnen 4 werkdagen gratis bezorgd, thuis of op het werk. Door de aantrekkelijk verpakking ervaart de consument toch het plezier van het kopen en voelt het openen van een pakket van Classicbasics als het uitpakken van een cadeau. Classicbasics biedt tevens een cadeau service waardoor het mogelijk is verder weg wonende familie en vrienden op tijd een attentie te bezorgen.

Assortiment

Mannen kunnen bij Classicbasics terecht voor zowel business kostuums, shirts en accessoires van merken als Joop!, Van Gils en Arrow, als voor casual kleding van Gant, Dockers, Polo Ralph Lauren en Mc Gregor, jeans wear van Replay, Diesel en G-Star, ondergoed van Schiesser en Björn Borg en sokken van Falke completeren de garderobe.

Voor vrouwen is een collectie samengesteld van must have s als bijvoorbeeld de zijde/cashmere Pashmina shawl, de pedal pusher van Closed, de stretch broek van Deyk, de Replay jeans en het Esprit T-shirt. De kleinsten van het gezin kiezen basics van Petit Louis en Mini Mexx.

Naast een Alessi- en Steltonshop omvat de woonafdeling meubels, verlichting, woon- en keukenaccessoires en servies. Artikelen die de woonbasics van Classicbasics het best typeren zijn onder meer de Costanza van Luceplan, de Tolomeo van Artemide, de stoelen die Philip Starck voor Kartell heeft ontworpen waaronder Dr. No en Miss Tripp, de Mobil en de Oxo trolley van Antonio Citterio, eveneens voor Kartell, de serviezen van Arabia waaronder de Teema serie en de thermoskannen van Stelton en Alfi.

Het aanbod van Classicbasics wordt regelmatig geactualiseerd en zal nog op zeer korte termijn worden uitgebreid met meer merken en artikelen.

Positionering

Classicbasics.com is zeker niet de eerste virtuele winkel die kleding en woonartikelen aanbiedt. Maar in tegenstelling tot de meeste kleding en/of woonwinkels op het net, biedt Classicbasics.com geen trendgevoelige artikelen aan. Classicbasics biedt moderne en eigentijdse kleding- en woonbasics die de basis voor garderobe én interieur vormen.

Voor alle artikelen uit het assortiment van Classicbasics geldt dat deze al geruime tijd op de markt zijn en dat het produkt wat betreft ontwerp, kwaliteit en uitvoering de vele elkaar opeenvolgende trends ontstijgen; alle artikelen van Classicbasics verdienen het predikaat (moderne) klassieker. Hierdoor zijn consumenten over het algemeen bekend met deze producten en weet hij hoe deze in het echt eruit zien, wat het formaat is, hoe ze aanvoelen en in welke kleuren en uitvoeringen deze verkrijgbaar zijn. De aankoop ervan zou niet noodzakelijkerwijs in een traditionele winkel hoeven te gebeuren. Met name voor de kleding van Classicbasics geldt dat het vaak om basics gaat die de consument reeds heeft, maar waarvan men graag meerdere van heeft, het liefst in verschillende kleuren en/of uitvoeringen. Deze basics worden ook in een gewone winkel vaak zonder te passen gekocht.

Cadeau service

Doordat het bij Classicbasics mogelijk is een bestelling op elk gewenst adres binnen Nederland te bezorgen biedt Classicbasics zonder extra kosten uitstekende mogelijkheden om verder weg wonende familie, vrienden en kennissen op tijd een aantrekkelijk verpakte attentie te bezorgen. Het assortiment biedt voldoende keuze om cadeaus voor een ieder in verschillende prijsklassen uit te zoeken.

Organisatie

In tegenstelling tot vele e-commerce bedrijven is Classicbasics opgestart vanuit een bestaande onderneming met meer dan 100 jaar retailervaring die bovendien het predikaat Hofleverancierschap mag voeren. Bedrijfsvoering en financiering van de webwinkel zijn gebaseerd op de principes van de Oude Economie . Classicbasics is een organisatie die niet afhankelijk is van investeerders en heeft daardoor de tijd om uit te groeien tot een online warenhuis voor moderne klassiekers van topmerken op kleding- en woongebied.

Samenvatting

Classicbasics is een nieuwe online winkel die kleding en woonartikelen aanbiedt die de basis vormen voor garderobe en interieur. Classicbasics pretendeert niet fashionable en hip te zijn maar eerder bekend en vertrouwd en toch modern en eigentijds. De merkbewuste consument zal een assortiment aantreffen wat uitsluitend items omvat die wat betreft ontwerp, kwaliteit en uitvoering de vele elkaar opeenvolgende trends overleven en het predikaat (moderne) klassieker verdienen. Als het gaat om kleding betreft het basics waarvan men graag meer dan één van heeft en het liefst in verschillende kleuren en/of uitvoeringen. Het assortiment woonartikelen is eveneens te typeren als de basis voor het interieur.

Voor de garderobe heeft Classicbasics een zorgvuldige selectie gemaakt uit de collecties van Polo Ralph Lauren, Mc Gregor, Gant, Dockers, Joop!, Van Gils, Levi s, Replay, G-Star, Diesel, Closed en Deyk. Voor de woonbasics staan merken als Artemide, Luceplan, Foscarini, Kartell, Arabia en Alessi garant voor kwaliteit.

Zowel voor de kleding- als de woonafdeling van Classicbasics geldt dat de artikelen zo bekend bij de consument zijn dat deze niet noodzakelijkerwijs in een traditionele winkel aangeschaft hoeven te worden.

De artikelen zijn 24 uur per dag online te bestellen, 7 dagen per week, 52 weken per jaar en worden binnen 4 werkdagen gratis bezorgd, thuis of op het werk. Daarnaast biedt Classicbasics een cadeauservice waardoor het mogelijk is verder weg wonende familie en vrienden een aantrekkelijk verpakte attentie zonder extra kosten te bezorgen.

Meer informatie

Classicbasics.com is een initiatief van Romeyn Retail, een retail organisatie met hoogwaardige speciaalzaken in het midden van Nederland. Voor meer inlichtingen kunt u contact opnemen met mevrouw L.K. Koo , tel. 0342 47 50 45 / 06 203 98 403, of met Romeyn Retail tel. 0342-412282, of via e-mail:

www.info@classicbasics.com