Politieberichten Brabant-Noord, Uden

Politiebericht Brabant-Noord: Uden 15-12-2000
Persbericht district De Leijgraag

RUIT VERNIELD

Donderdagavond werd een ruit vernield van een woning aan het Torenveld in Boekel. De thermophane ruit werd vermoedelijk met een steen ingegooid. Men is niet in de woning geweest. De schade is niet bekend.

WONINGBRAND

Donderdagavond rond 21.30 uur brak brand uit in een woning aan de Wijsthoek in Uden. De bewoners waren op dat moment niet aanwezig. Nadat het vuur door de Udense brandweer was geblust werd geconstateerd dat de boven- en zolderverdieping totaal waren uitgebrand. Op de begane grond onstond waterschade en schade aan het meubilair. De politie vermoedt brandstichting. De technische recherche stelt vandaag een onderzoek in. De juiste schade is nog niet bekend.

DRIE GEWONDEN BIJ AANRIJDING

Vanmorgen zijn bij een aanrijding op de kruising Lippstadt-singel Rondweg in Uden drie personen gewond geraakt. Het ongeval ontstond toen op de genoemde kruising een 20-jarige autobestuurder uit Volkel in botsing kwam met een auto die bestuurd werd door een 40-jarige man uit Zeeland. De politie vermoedt dat de Volkelaar, die vanaf de Lippstadtsingel de kruising opreed, door rood licht is gereden. De man uit Zeeland belandde na de aanrijding met zijn auto in de sloot en moest door de brandweer worden bevrijd. Hij werd met borstletsel overgebracht naar het ziekenhuis in Veghel, evenals de Volkelaar. Deze liep een hoofdwond op. De 59-jarige passagier van de man uit Zeeland werd met rug- en nekletsel vervoerd naar het Radboud Ziekenhuis in Nijmegen.

GEWONDE OP MARKT

Op de Markt in Uden vond vandaag rond het middaguur een aanrijding plaats waarbij een 18-jarige bromfietser uit Uden gewond raakte. Een 32-jarige autobestuurster uit Ravenstein zag tijdens een keermanoeuvre met haar auto de bromfietser over het hoofd, waarna de jongeman tegen de auto botste. Hij liep letsel op aan een enkel.

BEDRIJFSBUS GESTOLEN

Tussen woensdagavond en vrijdagmorgen is op een parkeerterrein aan de Energielaan in Uden een bedrijfsbus gestolen. Het voertuig was een witte Mercedes, kenteken VP-61-TX, waarde niet bekend.

AUTO TEGEN BOOM

Vanmorgen rond 08.00 uur raakte een 47-jarige man uit Uden op de Liessentstraat in Uden met zijn auto rechts in de berm en botste vervolgens tegen een boom. De Udenaar verklaarde dat hij geschrokken was van het feit dat de bestuurder van een geparkeerde vrachtauto het linkerportier opende. De vrachtwagenchauffeur, een 61-jarige autobestuurder uit Monster, verklaarde dat het portier slechts op een kier stond. De Udenaar kwam met de schrik vrij, de zaak wordt door de politie nader onderzocht.